Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wow, dat brood was lekker! Verder heb ik nog 5 potten cake gemaakt, die nu in de weckketel staan, en ook 5 potten van 1 liter met courgettesoep. Dan hebben we daar voorlopig genoeg van staan hoor

Oh, en nog 4 potjes augurk, als het goed is zoetzuur. (en niet alleen maar zuur )

Dus nu de keuken opruimen

Geplaatst:

Zal wel een aardig werkje zijn t op te ruimen. Maar je hebt je best weer gedaan voor vandaag. Nog even en je voorraadkast staat vol met weckpotten?

Was je eigenlijk van plan om ook te gaan verkopen aan de weg, of zoiets dergelijks?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Andere kant was geasfalteerd Jasmin

Ze zou een bord aan de meer doorgaande weg kunnen plaatsen met een pijl en adres erop. Makkelijk ook voor de regenlaarzen etc.

Good things come in small packages

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Heel mooi! Heb hier hetzelfde probleem: het opgespaarde glas raakt bijna op.

Vanuit mijn keuken kan ik een eindje verderop de glasbak zien staan... hoor ik steeds het gerinkel van brekend glas dat er in wordt gegooid.

Grrrr.... gewoon zin om ernaast te gaan zitten met stoel en parasol, en de mensen te vragen om de lege potjes aan mij te geven...

(loop ik in mijn keuken te ijsberen, denkend hoe en aan wat ik de laatste potjes ga besteden, hoor ik steeds dat brekende glas (goeie oren, en het geluid draagt hier ver.. )

Geplaatst:

Ik ken het Jasmin! Heb van de week 2 mooie flessen mee genomen, een of ander lui monster had ze bij de plastic-flessen-machine gezet in de supermarkt. Mooi voor mij

Ik zet ook vaak mijn auto op het parkeerplekje naast de glasbak, hopend op een ander lui monster die een hele doos met glas naast de bak zet ofzo. (was laatst zo, maar dat waren allemaal wijnflessen, en dan ook nog grote...)

Geplaatst: (aangepast)
Yep, voel ik me ook niet te goed voor. Vorig jaar (toen ik geen interesse had) stond regelmatig glas naast de bak, maar de mensen zijn netjes tegenwoordig...

even een blaadje op hangen aan die glas bak; potjes met deksels graag in de doos hier naast ik herbruik ze !! bvd

aangepast door Gast

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:
Yep, voel ik me ook niet te goed voor. Vorig jaar (toen ik geen interesse had) stond regelmatig glas naast de bak, maar de mensen zijn netjes tegenwoordig...

even een blaadje op hangen aan die glas bak; potjes met deksels graag in de doos hier naast ik herruik ze !! bvd

Ha, ha... had zelfs erover gedacht om mijn mobiele nummer daar te hangen... ik kijk tenslotte op die containers uit... kan ze zo overpakken... maar dat vond ik een beetje té fanatiek van mezelf...

Geplaatst: (aangepast)

even een blaadje op hangen aan die glas bak; potjes met deksels graag in de doos hier naast ik herbruik ze !! bvd

Ha, ha... had zelfs erover gedacht om mijn mobiele nummer daar te hangen... ik kijk tenslotte op die containers uit... kan ze zo overpakken... maar dat vond ik een beetje té fanatiek van mezelf...

je zou echt een blaadje kunnen ophangen hoor ik zie het af en toe...en mensen werken er graag aan mee zo hebben hun legepotten nog een 2de leven...ik heb op mijn verkoop potjes een klein stikkertje met de tekst; mocht het lukken graag de potten en flessen compleet en schoon retour. en het werkt !

en mischien een mailtje naar alle buren familie vrienden of ze willen sparen voor je, als ruil een lekkere pot vol van iets wat je te veel hebt gemaakt ? en als ze na dat proeven van dat lekkers weer komen.....een vol potje ruilen voor een pak gelei suiker....begin je meteen een 'ruil' handeltje ....

aangepast door Gast

Geplaatst:

Jorieke: Neen...vandaag nog eens flink geschud aan de flessen, het zijn er twee..geen beweging in te krijgen..Ik ga het met verwarmen proberen en dan een kruidengelei van maken is het plan....je hoort nog.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Zeg Jorieke had jij niet ook van die siroop die de fles niet meer uitkomt? Heb je daar al wat mee gedaan?

tip; heel even de fles onder heet water houden of even in de magnetron, loopt het er zo uit!

Geplaatst:
Bleh... toch nog niet dik genoeg! Had het extra sap ws niet toe moeten voegen, al had ik er ook weer pectine bij gedaan en zat er al heel veel suiker in. Grrrrr daar doe je dan al dat werk voor!

Jakkes..heb je nu heel veel saus?

Ik dacht morgen mijn stijve siroop tot jam te verwerken samen met nectarines..geïnspireerd door jou..ik denk er nog even over...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
tip; heel even de fles onder heet water houden of even in de magnetron, loopt het er zo uit!

Ah! Ben ik gelukkig niet de enige die wat flessen 'sap' heeft die zo dik zijn dat je ze kunt oplepelen. Dank voor de tip!

@Jorieke: Ziet er heel goed uit zeg! Zou je misschien de recepten willen plaatsen? Ik heb vorig jaar namelijk van de hele oogst appelmoes, jam en compote proberen te maken en alles is zwaar mislukt. De jam was zelfs zo dik dat je hem moest snijden (had ook een vies kleurtje). Aangezien de appels bijna rijp zijn en ik een herhaling van vorig jaar wil voorkomen, zou ik wel wat goede recepten kunnen gebruiken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...