bonnie f Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Ehm, het gaat af en toe door de thee, verder geen idee waar ik het bij kan doen.Het is ook lekker bij kip en curry's. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
geedee Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Heb net mn eerste potje sambal gemaakt............was heeeeeeeeeeet!!!!!Ik had er een onbekend pepertje doorgedaan gekregen van Margareth, en ze had me gewaarschuwd dus ik had het allerkleinste genomen, maar we hebben nu sambal waarvan 1 theelepeltje genoeg is voor een pan chili. Quote
Dennis29 Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Ehm, het gaat af en toe door de thee, verder geen idee waar ik het bij kan doen.Het is ook lekker bij kip en curry's.Wij eten geen vlees (behalve vlees uit eigen 'tuin', maar dat is tot nu toe nog maar een keer gebeurt), maar dan moeten we het maar eens bij curry doen. Quote
snekermoestuin Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 voor het eerst mueslibollen gemaakt met hazelnoten uit de tuin Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
appelvrouw Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 voor het eerst mueslibollen gemaakt met hazelnoten uit de tuin Grappig, daar zou ik nooit opgekomen zijn..ik hou niet van hazelnoten( ik heb ze wel geraapt eergisteren) maar wel van mueslibollen. Dat ga ik met zuurdesem proberen!! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 2 september 2011 Auteur Geplaatst: 2 september 2011 Zijn er al hazelnoten rijp? Hier nog niet Misschien straks even een rondje langs de raap-route die ik had uitgestippeld hier in de buurt. Kijken of dat andere soorten zijn die al verder zijn dan de struik van de buurvrouw Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
snekermoestuin Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 pluk ze ook wel van laaghangende takkendan zijn ze wat mooier dan wanneer ze al meerdere dagen op de grond hebben gelegen met dit natte weer (lijkt nu wel subtropisch trouwens). Mueslibollen zijn we bij ons in huis gek op. Ik heb me voorgenomen net zo lang me best op recepten uitproberen te doen, todat het voor ons een acceptabel resultaat oplevert. Dit was het eerste resultaat.Nog te klein en te harde korst, maar een uitdaging rijker. Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
snekermoestuin Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 voor het eerst mueslibollen gemaakt met hazelnoten uit de tuin Grappig, daar zou ik nooit opgekomen zijn..ik hou niet van hazelnoten( ik heb ze wel geraapt eergisteren) maar wel van mueslibollen. Dat ga ik met zuurdesem proberen!! Zou je ons van je resultaat met zuurdesem op de hoogte willen houden Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Jorieke123 Geplaatst: 2 september 2011 Auteur Geplaatst: 2 september 2011 Oh, houd ons op de hoogte met het uitproberen van recepten! Ik houd ook wel van muësli bollen, maar het is me nog niet gelukt ze goed te bakken. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
snekermoestuin Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Oh, houd ons op de hoogte met het uitproberen van recepten! Ik houd ook wel van muësli bollen, maar het is me nog niet gelukt ze goed te bakken. Jorieke, ik heb op mijn blog bij recepten de mueslibollen geplaatst.Ingrediënten heb ik erbij gezet, alleen een bereidingswijze moet ik eerst nog verbeteren wil ik tevreden zijn over een resultaat. Moeilijk kan het niet zijn. Wat bij mij de eerste keer in ieder geval niet goed ging is het voldoende rijzen. Ook te lang in de oven, of de temparatuur van 220 graden was te hoog. Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Thessa Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 voor wie echt potten wil.... ( grote ongeveer 750 ml is hak pot formaat) ik heb er veel te veel, mag je zo komen halen !tussen de 50 tot 100 staan al klaar voor de glas bak.....voor wie wil.... Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Geplaatst: 2 september 2011 Auteur Geplaatst: 2 september 2011 Zet ze anders eens op marktplaats! Voor mij zijn ze echt te groot helaas. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Thessa Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Zet ze anders eens op marktplaats! Voor mij zijn ze echt te groot helaas. ha ha nog niet eens over nagedacht....ik heb ze gekregen dus ze mogen weg voor niets hoop hier er iemand blij mee te kunnen maken en anders maar eens proberen wie weet.... Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Geplaatst: 2 september 2011 Auteur Geplaatst: 2 september 2011 Ik weet zeker dat je er iemand blij mee kan maken. Hier, of op marktplaats Ik neus er altijd voor leuke spulletjes, en gratis is dan mooi meegenomen! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Waar woon je in Noord Holland? Quote
cindy's moestuintje Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 voor wie echt potten wil.... ( grote ongeveer 750 ml is hak pot formaat) ik heb er veel te veel, mag je zo komen halen !tussen de 50 tot 100 staan al klaar voor de glas bak.....voor wie wil.... oh wat jammer dat je zo ver weg woont ik was er heel blij mee geweest Quote Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid van een ander niet
kaatje1966 Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 voor wie echt potten wil.... ( grote ongeveer 750 ml is hak pot formaat) ik heb er veel te veel, mag je zo komen halen !tussen de 50 tot 100 staan al klaar voor de glas bak.....voor wie wil.... oh wat jammer dat je zo ver weg woont ik was er heel blij mee geweesthalloook ik zou ze goed kunnen gebruiken maar veel te versucces kathleen Quote
greetje11 Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Vandaag net als gisteren 7 potjes appelmoes gemaakt.Dus nu 14 potten klaar. Alleen van valappels.Het was eens een keer mooi weer dus beetje buiten van genoten. Quote
harmony Geplaatst: 2 september 2011 Geplaatst: 2 september 2011 Vandaag 5 liter pastasaus gemaakt, uien uit eigen tuin, tomaten niet.En 3 liter appel-perensap. Quote
Thessa Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Waar woon je in Noord Holland?naast hoorn, kom je ze halen ? (even een prive berichtje dan graag)voor wie ver weg woont, kom samen en deel ze ! (los kosten ze nieuw 0.60 cent) Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
greetje11 Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 Gisteren een zak conference peren gekregen van een vriend.Heb een deel ingemaakt in potten, lekker voor in de vruchtenbowl.4 kleine potten en 2 grote potten. Zat in 1 van de inmaakboeken (geleend van de bieb) te neuzen.En daar ag ik de volgende tip.Peren schillen, doorsnijden en met de de bolletjeslepel het klokhuis eruit snijden.Werkte perfect, of dat met stoofperen kan weet ik niet, want die zijn harder. Quote
snekermoestuin Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 voor het eerst een weckpot met wortels ingemaakt (vriezer is vol) en nu staan winterwortelen op het fornuis voor een stampot wortelen Quote Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
Jorieke123 Geplaatst: 4 september 2011 Auteur Geplaatst: 4 september 2011 8 weckpotten van 750 ml, en 2 van een halve liter met kippenbouillon. Met wat kippenvlees en de wortels van het bereiden/trekken van de bouillon. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 @Thessa, als ik je bericht wil sturen komt er te staan dat je je pb-funcie heb uitgeschakeld? Quote
Thessa Geplaatst: 4 september 2011 Geplaatst: 4 september 2011 @Thessa, als ik je bericht wil sturen komt er te staan dat je je pb-funcie heb uitgeschakeld?o geen idee ik zal eens kijken probeer je het nog eens ?hoe verander ik het ? ik kan het niet vinden..... Quote kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.