Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net (in)gemaakt? (uit eigen tuin)


Jorieke123

Aanbevolen berichten

Op 1 liter sap gebruik ik 1 kg suiker, en die suiker voeg je toe nadat je het sap goed hebt gekookt. Na het toevoegen van suiker, niet meer koken, want dan kan het wel eens te dik worden en mengt het niet meer goed met water.

Ik had 1 onsapper-pan vol met rabarber, en een kwart met aardbeien gok ik. Geen precies recept dus. Van de rabarber prut en aardbeien prut maak ik zo nog jam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de citroenmelisse gekookt Dennis?

 

Want bij mijn ijsthee experimenten kreeg ik als tip van Jorieke dat citroenmelisse zn smaak verliest bij koken???

 

Dus als het bij jou wel lukt, dan ga ik het nog een keer proberen!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die gebruik ik ook nog vollop appelvrouw en ook nog steeds heel trouw zo'n ouderwets onhandelbaar grote pan, grote thermometer etc.

(staan nog in het hoekje op de achtergrond, net weer geschoont)

 

Het wordt ook hoog tijd dat ik ga moderniseren als ik hier zo rondlees

 

Deze potten zijn nieuw en ik moet zeggen ze werken prima en ik vond ze schitterend stapelen. Ook de veel kleinere bijbehorende klemmetjes werken prima. Ik was er eerst wat terughoudend in, toch nu ben ik om.

 

ps: ik ben totaal onbekend met de granaat appel (wat een boer niet kent dat ....), toch dat ziet er wel heel uitnodigent uit zo'n vrucht.

Smaak,,,,, zoet, zuur of wat moet ik me daar zo bij voorstellen ?

aangepast door Gast

De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier kon de Spinazie niet langer wachten, dus voor het eerst mocht ik deze bereiden en 'invriezen'.

Ik ben heel benieuwd hoe de smaak later zal zijn

Andijvie, mocht ik op dezelfde wijze ook maar eens 'invriezen'

(inweckken van andijvie alsook spinazie vind ik niet lekker, dus nu een keer invriezen proberen )

 

2 kilo Spinazie (invries klaar)

2 kilo Andijvie (invries klaar)

 

moes62.jpg

 

moes63.jpg

 

moes64.jpg

De meeste woorden worden in stilte gesproken ..... @Nique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...