Sofie2011 Posted July 7, 2016 Share Posted July 7, 2016 Hallo, ik heb in een stukje grond 2 oranje pompoenenplanten staan en 1 flessen pompoenplant. De flessen pompoen hangt overdag erg slap, alsof hij water gebrek heeft. 's Avonds trekt hij wat bij en 's ochtends hangt hij weer heel erg slap. De overige 2, in hetzelfde stukje grond hebben dit niet en staan er fier en gezond bij. Ik heb er al verschillende gieters water bij gegooid, maar er veranderd niets.In een ander stukje grond staan nog andere flessen pompoenen en die staan er ook gezond en fier bij. Heeft iemand een idee wat deze flessen pompoen mankeert of wat ik hieraan zou kunnen doen? Ik heb een foto toegevoegd. Hierop is te zien wat ik precies bedoel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted July 8, 2016 Share Posted July 8, 2016 stengel geknakt?wortels beschadigd/verdronken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted July 9, 2016 Share Posted July 9, 2016 Lijkt toch wel erg veel op watergebrek!! Misschien verdampt deze plant meer dan de anderen? Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
michael-art Posted July 9, 2016 Share Posted July 9, 2016 Ik heb vier uchikuri pompoenen staan waarvan een er inderdaad ook vaak slapjes bijhangt vooral met warmer weer/veel zon. Bij nadere inspectie blijkt waar hij uit de grond groeit gebogen/geknakt en vrij dun te zijn, dus mijn vermoeden is dat hij gewoon te weinig water kan vervoeren op warmere dagen. Misschien dus bij jou ook het geval? Quote Wat als alle oceanen van appelmoes gemaakt zouden zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted July 9, 2016 Share Posted July 9, 2016 Voor de groei en de waterhuishouding van de plant is het dan ook van belang dat je als dat mogelijk is de pompoen over aarde laat lopen i.p.v. over een stenen ondergrond. In de oksels van de bladeren ontstaan namelijk wortels die de grond in willen dringen om mee te helpen aan een verdere groei en productie van de plant. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts