Ga naar inhoud

Twee aardappel-teelten op hetzelfde bed, in 1 seizoen. Kan dat?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier in de achtertuin heb ik het wel eens gedaan hoor, gewoon een paar aardappels direct terug gepoot en dat leverde uiteindelijk niet veel, maar toch wel wat aardappels op zo begin oktober.

Op een complex zou ik dat niet aandurven, bijna zeker dat er ergens in de buurt Phytophthora zit.

Geplaatst:

Grond op een composthoop.......?? (Ik denk...als er iets daar niet ophoort, dan is het grond Kan echt helemaal niets bedenken dat het daar ook maar enig nut kan hebben)

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ik zat ook al van huh? Ik doe wel eens stiekem zo'n heel potje met bewortelde grond van een dooie zaailing in de compostbak kieperen hoor, maar ik dacht ook dat grond absoluut niet thuishoorde op de composthoop. En met eventueel besmette grond ga je dat dan ook nog eens door al je compost mengen en op je tuin gooien.

Geplaatst:

Ben je in juni niet een beetje laat met aardappels poten?

late aardappels betekend niet dat je ze laat kan poten, maar dat deze aardappels langer in de grond moeten zitten dan vroege aardappels waardoor je ze dus laat oogst.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...