Geplaatst: 12 juli 20169 j Hey, Vanaf volgend jaar beschik ik over een nieuwe moestuin. Nu was ik al wat aan het plannen en tekenen om te kijken hoe ik het kan aanpakken en heb het volgende plan uitgeteken, zodat ik dit najaar vlot met de aanleg kan beginnen. De grote vakken zijn voor de groenten aan de randen heb ik plaats voorzien voor vaste planten, klein fruit, kruiden etc. Wat denken jullie er er van? Het is een tuin van 9 op 11m. enige suggesties?
Geplaatst: 12 juli 20169 j mooi plan, je kunt overwegen de bedden/vakken 1,2 m breed te maken, kun je er van 2 kanten met de hand bijheb je ook iets meer bedden voor de wisselteelt
Geplaatst: 12 juli 20169 j Auteur Bericht door RobO » Di 12 Jul 2016, 19:22mooi plan, je kunt overwegen de bedden/vakken 1,2 m breed te maken, kun je er van 2 kanten met de hand bij ja is geen slecht idee ik kan elk vak nog verdelen in 2 bedden van 1.20 met een pad van ongeveer 40cm er tussen.
Geplaatst: 12 juli 20169 j Als die tuin nu nog helemaal leeg is, kan je ook kijken waar het zuiden is en de hele boel draaien, zodat je misschien wat diagonaal of rond moet werken, maar optimale zon krijgt voor je lage planten, en door hoge stevige (vaste) planten aan de noordkant te zetten andere juist te beschermen tegen koude wind en slagregens. Hoeft niet hoor, maar het werkt wel.
Geplaatst: 15 juli 20169 j Auteur Nog ff een vraagje. zouden jullie de verschillende vakken afboorden met hout ofzo? of laat ik het zo en leg ik gewoon de paden aan?
Geplaatst: 16 juli 20169 j het makkelijkst voor onderhoud is geen paden in de vakken maar tijdelijk loopplanken leggen waar je moet wezenalleen een middenpad en dan de twee stukken afboorden met dikke planken (2 cmx 15 cm, hardhout fsc half ingegraven) is wel handig maar ja, mooi is anders dan praktisch....als je toch vakken wilt is afboorden handig, liefst met hardhout; tussen de vakken dan paden die goed te onderhouden zijn, grote tegels die strak aansluiten en gevoegd worden met antionkruidvoegspul
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.