Jorieke123 Posted July 16, 2016 Share Posted July 16, 2016 Aangeboden: Loopeenden. Ze helpen je in no-time van je slakken af, van dikke naaktslak tot het kleinste huisjesslakje; ze vreten alles. Ze zoeken ze zelf tussen planten. En je kunt ze makkelijk drijven naar bepaalde hoekjes van de tuin. Die 5 volwassen eenden van ons luisteren ook nog best wel goed als je ze roept (zeker rond etenstijd ) De vrouwtjes leggen ook nog eens flinke eieren, en best veel. We geven ze verder hier en daar wat ondiepe bakken met water, niet eens ingegraven. Daar kunnen ze hun snavel poetsen als die vol zit met slakkenslijm Er zijn er nog 3 te koop. Er zijn nog 2 zwarte (met wat wit), en 2 grijze (met wat wit) om uit te kiezen. (de overgebleven 4e eend houden we, die komt dan bij de jongelui te lopen die we al voor onszelf apart hadden gezet.) Ik kan nog niet zien wat de mannetjes en de vrouwtjes zijn, al beginnen ze wel te kwaken en dan kan je wel horen wat de vrouwtjes zijn.... Ik vraag 10 euro per eend, maar sta ook open voor een leuke ruil voor rauwe melk, bijenwas, voor ongeveer dat bedrag aan koffie, etc. etc. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jannemaan Posted July 19, 2016 Share Posted July 19, 2016 Geen interesse want ik heb een heel klein tuintje, maar wat lijkt dat me leuk zeg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted July 21, 2016 Share Posted July 21, 2016 Ze helpen je in no-time van je slakken af, van dikke naaktslak tot het kleinste huisjesslakje; ze vreten alles. ik zou ze de verhuur in doen, wat had je een goede zaken kunnen doen deze zomer gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
hassingw Posted July 27, 2016 Share Posted July 27, 2016 Heb je er nog een aantal? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 28, 2016 Author Share Posted July 28, 2016 Jazeker, er zijn er nog 3 Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
hassingw Posted July 28, 2016 Share Posted July 28, 2016 Welke kleur? En zou je er vers of gedroogde shiitake voor willen ruilen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 4, 2016 Author Share Posted August 4, 2016 Heb je mijn privébericht gehad hassingw? Ondertussen zijn de laatste grijze eenden ook weg. En lopen er nog 2 zwarte. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbara van Sambeek Posted April 26, 2022 Share Posted April 26, 2022 Beste Jorieke Ik ben op zoek naar een vrouwtjes loopeend. Ik wil er graag een kopen van jou. Waar woon jij? Hartelijke groet v Barbara vSambeek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 26, 2022 Author Share Posted April 26, 2022 Ik heb helaas geen eenden te koop dit jaar. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts