angela († maart 2025) Geplaatst: 24 juli 2016 Geplaatst: 24 juli 2016 Gisteren heb ik alle knoflook eruit gehaald allemaal mooie bollen maar er was een olifanten knoflook die een beetje nat was en uit elkaar viel toen ik hem uit de grond haalde.Nu ligt hij toch te drogen maar ik vermoed dat ik hem niet lang kan bewaren dus ik wou er eigenlijk iets mee maken wat ik ook kan wecken maar ik heb dus geen inspiratie!Ik kom in ieder geval niet verder dan knoflook boter.Het is een grote bol en hij ruikt erg lekker dus vind het zonde om er niets mee te doen.Iemand een idee? Quote
speets Geplaatst: 24 juli 2016 Geplaatst: 24 juli 2016 Even de zoekfunctie gebruiken? search.php?keywords=knoflook&terms=all&author=&fid%5B%5D=31&sc=1&sf=titleonly&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoek en search.php?keywords=knoflook&terms=all&author=&fid%5B%5D=44&sc=1&sf=titleonly&sr=posts&sk=t&sd=d&st=0&ch=300&t=0&submit=Zoek Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
angela († maart 2025) Geplaatst: 24 juli 2016 Auteur Geplaatst: 24 juli 2016 Had ik al gedaan komt niets uit alleen dat je ze niet moet inmaken op olie i.v.m. botulisme Quote
Erny Geplaatst: 24 juli 2016 Geplaatst: 24 juli 2016 Bijvoorbeeld deze: http://www.tapasbonitas.com/salsa/Aceite_de_Perejil_y_Ajo_01e.php En denk dat er op die site nog veel meer knoflookgerechten te vinden zijn. Quote
Ciska Geplaatst: 13 augustus 2016 Geplaatst: 13 augustus 2016 Drogen en vermalen tot poeder of flakes? Quote
Papri-K Geplaatst: 24 augustus 2016 Geplaatst: 24 augustus 2016 Volgens mij ben ik te laat met mijn reactie, maar misschien heeft iemand anders er iets aan. Ik las van de week toevallig dat je knoflook ook kunt invriezen. Op http://nl.wikihow.com/Verse-knoflook-bewaren staat: Vries knoflook in. Sommige mensen zijn van mening dat de smaak dan verloren gaat, of dat de structuur veranderd, maar als je knoflook maar heel weinig gebruikt kan dit toch een goede optie zijn. Ook als je tenen over hebt kun je doen. Je kunt knoflook invriezen door: Ongepelde tenen kun je in huishoudfolie of aluminium wikkelen, of in een diepvrieszak stoppen. Stop dit in de diepvries.Pel de tenen en pers ze of snijd ze in stukjes. Stop dit in een diepvrieszak, en stop in de vriezer. Als de stukjes vastvriezen, kun je eraf raspen wat je nodig hebt. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 24 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2016 2 tenen van deze bol waren niet goed de rest is wel mooi droog geworden, ze gaan voor een gedeelte in de pastasaus. Quote
speets Geplaatst: 16 oktober 2016 Geplaatst: 16 oktober 2016 Verwijder het bloemgedeelteMoet dat? Kun je ze niet 'met huid en haar' opeten? Hier staan heeeel veel recepten voor knoflook.Ook voor de bloemen (Niet speciaal voor jou, Angela, maar dit leek me de beste plek voor iemand die de zoekmachine gebruikt ). Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.