Ga naar inhoud

Wat zijn dit voor pepers?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal!

Ik heb begin dit jaar zaadjes gekocht van wat ik dacht dat het Thai peppers waren (dat stond er ook op):peper240771472749115.jpgpeper181021472749098.jpg

Maar deze pepers lijken te groot voor Thai peppers (of zijn er ook zulke grote?). Bovendien zitten deze pepers inmiddels echt al minimaal 2 maanden aan de plan en ze verkleuren maar niet. Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat deze pepers helemaal niet verkleuren?

Wie kan mij helpen de pepers te identificeren en aan te geven of deze zouden moeten verkleuren?

Bij voorbaat dank!

Geplaatst:

Verkleuren gaan ze zeker nog, hebben gewoon tijd nodig om te rijpen.

Welke het is? Geen idee... kan op dit moment van alles zijn. Thaise pepers komen ook in verschillende formaten.

Geplaatst:

Als het te koud wordt kun je de planten binnen zetten op een plek waar ze genoeg licht krijgen.

En uiteindelijk kun je de pepers ook nog plukken en dan laten afrijpen.

Geduld dus.

Geplaatst:

Erny, doe jij dat? En zet je ze dan onder de lamp of de hele winter voor het raam?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
Als het te koud wordt kun je de planten binnen zetten op een plek waar ze genoeg licht krijgen.

En uiteindelijk kun je de pepers ook nog plukken en dan laten afrijpen.

Geduld dus.

Ah geduld... niet mijn sterkste kant Ik ga mijn best doen!

Geplaatst:

Mijn pepers zijn niet hier thuis maar staan achter mn huisje in het Lidlkasje en in de kas van de overburen.

Vorig jaar heb ik ze in die kas laten afrijpen.

Zodra er meer ruimte komt omdat de tomaten klaar zijn ga ik steeds meer pepers vanuit het Lidlkasje daarheen verplaatsen. Ga ze echt niet weer met pot en al naar huis vervoeren (zonder auto) dat is me teveel gesleep. En tegen die tijd heb ik ook wel even een peperkweekpauze nodig.

De meeste pepers rijpen nu al af trouwens, alleen de heerlijke Oro del Equador is een latertje, vorig jaar ook zo.

Oja, en je kan ook altijd nog wat takken met pepers afknippen en op vaas laten afrijpen.

Geplaatst:

Ik denk dat ik er sowieso een aantal naar binnen haal. Bij mij staan ze op mijn balkon dus hoef niet te slepen . Potten zijn ook niet heel groot (vorig jaar had ik grotere potten nu bewust niet gedaan), dus dat is wel te doen.

Is het moeilijk om ze te laten overwinteren?

Geplaatst:

Misschien kun je daar de desbetreffende topics over opzoeken? Anders komt al die informatie hier weer verdwaald en onvindbaar te staan.

• 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...