tomvm Geplaatst: 27 oktober 2016 Geplaatst: 27 oktober 2016 hallo, ik heb nog een 30-tal puntpaprika's nu hangen in de serredeze blijven maar groen nu, omdat het weer niet meer echt super is is het beter dat ik deze nu toch afdoe en groene paprika's gebruik ipv te wachten tot ze misschien nog rood worden? de planten zelf lijken precies nog te groeien, want er beginnen in de toppen nog hele kleine vruchtjes te komen. top ik de paprikaplant best ook? alvast bedankt Quote
Jorieke123 Geplaatst: 27 oktober 2016 Geplaatst: 27 oktober 2016 Ik zou ze nu nog even laten hangen, het wordt (hier in NL tenminste) nog een weekje lekker weer. Met temperaturen die in de serre nog best leuk op kunnen lopen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 27 oktober 2016 Geplaatst: 27 oktober 2016 Ik heb ergens gelezen (bij Diana?) dat je ze het best kunt toppen om het rijpen te bevorderen.Bij mij zijn ze nu mooi aan het kleuren. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
tomvm Geplaatst: 27 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2016 oke, ik laat ze nog wat hangen en ga ze dan ook dit weekend even intoppen Quote
Ann123 Geplaatst: 28 oktober 2016 Geplaatst: 28 oktober 2016 Ik heb ergens gelezen (bij Diana?) dat je ze het best kunt toppen om het rijpen te bevorderen.Bij mij zijn ze nu mooi aan het kleuren.Ze stript ze ook. Alle takjes waar niks aanhangt, alle bloemetjes, kleine vruchtjes knipt ze weg. Quote
tomvm Geplaatst: 29 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2016 vandaag alles getopt en gestript ben benieuwd Quote
svvoorden Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 Ik laat meestal gewoon alles eraan hangen tot de planten er echt minder gaan uitzien of er serieuze vorst aangegeven wordt. In mijn kas hangen ook nog een heel stel pepers en paprika en hopelijk rijpen er nog een deel van. Een paar weken geleden heb ik wel wat getopt maar helemaal strippen schiet er meestal bij in.Voordeel van pepers en paprika's is dat je ze groen ook gewoon kunt eten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.