Freya Geplaatst: 16 december 2016 Geplaatst: 16 december 2016 Wie heeft er al eens de Pomodorini Piennolo geteelt?Het zou een type tomaat zijn met een wat hardere schil zodat hij erg lang te bewaren is. Hij wordt aan de voet van de Vesuvius vulkaan vaak gekweekt waardoor hij soms ook Vesuvius tomaat genoemd wordt.Ik wil hem in ieder geval gaan proberen komend jaar want 25 liter tomaten soep is lekker maar vers is een mooie aanvulling op de voorraadkast. Quote
Ann123 Geplaatst: 16 december 2016 Geplaatst: 16 december 2016 Ik denk dat Grappoli de invierno ook zo'n tomaat is. Nog geen ervaring, echter maar zeer benieuwd Quote
Erny Geplaatst: 17 december 2016 Geplaatst: 17 december 2016 Je hebt misschien bij Diana ook gelezen over haar ervaringen met een bewaartomaatje?http://www.mooiemoestuin.nl/De Mount Vesuvius tomaat, dat zal dan de andere naam zijn voor het tomaatje wat jij noemt? Quote
Freya Geplaatst: 19 december 2016 Auteur Geplaatst: 19 december 2016 Haha ja klopt ik heb het van Diana maar via haar benaming 'mount vesuvius' kwam ik op de latijnse naam Piennolo, vesuvius was niet echt te vinden op webshops e.d. maar Piennolo lijkt het juiste type te zijn. Quote
Freya Geplaatst: 4 januari 2017 Auteur Geplaatst: 4 januari 2017 Heb beide soorten: Grappoli de invierno + Pomodorini Piennolo besteld (123zaden), we gaan testen : ) Quote
Cees Tabak Geplaatst: 8 oktober 2017 Geplaatst: 8 oktober 2017 Heel benieuwd hoe dit afgelopen is?\ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.