Ga naar inhoud

--Laatste kans-- Alvast een ruillijstje van Jorieke, voor 2017

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik denk dat beide daarvoor inderdaad wel geschikt zijn. Qua vorm verschillen ze iets, de abelen maken horizontalere zijtakken, zie onderstaande foto. Overigens zijn hier de zwaarste horizontale takken verwijderd in verband met de veiligheid. Deze bomen zijn denk ik een jaar of 30 oud en hebben helaas hun beste tijd gehad. Ik vind ze mooier dan gewone populieren en ze hebben een iets minder hoog 'waaihout-gehalte'.

IMG2017040313595883351491221903.jpg

Dit is een heel klein deel van de jonge opslag. Voor hoeveel hectare kan ik voor je meebrengen?

IMG2017040314002439091491222393.jpg

Van de gewone populieren zie ik geen zaailingen staan. Wel zitten er aardig wat zijscheuten aan die ik voor je zou kunnen oogsten. Ik vermoed dat ze wel wortel schieten als je ze in wat water zet, en misschien zelfs als je ze gewoon in de grond steekt?

IMG2017040313580928721491222511.jpg

Overigens hebben de vorige bewoners hier esdoorn gebruikt voor een hakbosje zoals jij omschrijft. Die zijn echt niet stuk te krijgen en lopen zeker weten weer uit. Ze zaaien zich bovendien zeer succesvol uit. Tot mijn spijt overigens, aangezien wij paarden hebben en esdoorns in verband worden gebracht met een ernstige aandoening die bij paarden kan voorkomen. Mocht je hier ook wat zaailingen van willen dan kan dat.

Geplaatst:

Haha nou we kunnen er aardig wat hebben hoor, maar een stuk of 5 a 10 (of 15 ) is goed denk ik? We planten meerdere hakbosjes, inderdaad ook met esdoorn. En nog meer soorten.

Dat poten van een tak, ik weet niet of dat wil? Hier op onze droge zandgrond doen wij dat met wilgen wel, maar dan alleen in de herfst. Zodat er genoeg vocht is om goed te wortelen voordat de lente alweer begint en het bijna nooit meer regent hier

Geplaatst:

Dat weet ik ook niet zeker Jorieke. Een snelle zoekactie leert mij dat het nemen van winterstekken waarschijnlijk wel gaat, maar in deze tijd van het jaar... Ik laat het graag aan jou over of je het wilt proberen. Verder zal ik wel even kijken hoeveel ik er in de auto mee kan krijgen. Overigens heb ik niet zoveel potten, dus mijn plan is om ze op vrijdag uit te steken en bij elkaar met hun voeten in een plastic zak met flink vochtige grond te doen. Zou dat gaan denk je?

Geplaatst:

Ik gebruik het af en toe door curry enzo, dus laten we zeggen: een klein theekopje vol? Daar heb ik echt zat aan voor wat zaai en wat Indiaas eten dit jaar.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...