Mariska_dkd Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Heb je misschien een Brave Hendrik voor mij? Ik wil wel proberen wat stekken van mijn vlinderstruik te nemen of misschien heb je liever iets anders? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 april 2017 Auteur Geplaatst: 3 april 2017 Ik zet een plantje voor je klaar Als de stekken nog geknipt moeten worden dan mag je het wel laten hoor. Ik heb liefst zaailingen of gewortelde stekken namelijk. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 3 april 2017 Auteur Geplaatst: 3 april 2017 Ik zoek nog zaailingen van populier. Heeft iemand die toevallig? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mariska_dkd Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Is witte abeel goed? Gewone populieren hebben we ook, maar daarvan zou ik even moeten kijken of er zaailingen staan. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 april 2017 Auteur Geplaatst: 3 april 2017 Ik denk het wel Mariska, we willen ze zetten voor het hout, dan zien we later wel of ze ook geschikt zijn als onderdeel van een hakbos (waarbij je steeds op een bepaalde hoogte afhakt en dat hij dan weer uitloopt) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mariska_dkd Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Ik denk dat beide daarvoor inderdaad wel geschikt zijn. Qua vorm verschillen ze iets, de abelen maken horizontalere zijtakken, zie onderstaande foto. Overigens zijn hier de zwaarste horizontale takken verwijderd in verband met de veiligheid. Deze bomen zijn denk ik een jaar of 30 oud en hebben helaas hun beste tijd gehad. Ik vind ze mooier dan gewone populieren en ze hebben een iets minder hoog 'waaihout-gehalte'.  Dit is een heel klein deel van de jonge opslag. Voor hoeveel hectare kan ik voor je meebrengen?   Van de gewone populieren zie ik geen zaailingen staan. Wel zitten er aardig wat zijscheuten aan die ik voor je zou kunnen oogsten. Ik vermoed dat ze wel wortel schieten als je ze in wat water zet, en misschien zelfs als je ze gewoon in de grond steekt?  Overigens hebben de vorige bewoners hier esdoorn gebruikt voor een hakbosje zoals jij omschrijft. Die zijn echt niet stuk te krijgen en lopen zeker weten weer uit. Ze zaaien zich bovendien zeer succesvol uit. Tot mijn spijt overigens, aangezien wij paarden hebben en esdoorns in verband worden gebracht met een ernstige aandoening die bij paarden kan voorkomen. Mocht je hier ook wat zaailingen van willen dan kan dat. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 april 2017 Auteur Geplaatst: 3 april 2017 Haha nou we kunnen er aardig wat hebben hoor, maar een stuk of 5 a 10 (of 15 ) is goed denk ik? We planten meerdere hakbosjes, inderdaad ook met esdoorn. En nog meer soorten. Â Dat poten van een tak, ik weet niet of dat wil? Hier op onze droge zandgrond doen wij dat met wilgen wel, maar dan alleen in de herfst. Zodat er genoeg vocht is om goed te wortelen voordat de lente alweer begint en het bijna nooit meer regent hier Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mariska_dkd Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Dat weet ik ook niet zeker Jorieke. Een snelle zoekactie leert mij dat het nemen van winterstekken waarschijnlijk wel gaat, maar in deze tijd van het jaar... Ik laat het graag aan jou over of je het wilt proberen. Verder zal ik wel even kijken hoeveel ik er in de auto mee kan krijgen. Overigens heb ik niet zoveel potten, dus mijn plan is om ze op vrijdag uit te steken en bij elkaar met hun voeten in een plastic zak met flink vochtige grond te doen. Zou dat gaan denk je? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 april 2017 Auteur Geplaatst: 3 april 2017 Ja hoor, dat gaat nog wel Misschien zelfs vochtige kranten in plaats van zand? Dan wordt de zak ook niet zo zwaar. Zetten we ze meteen in een bak water als je hier komt zaterdag. Alvast bedankt, en dan laten we die ongewortelde takken wel even voor wat het is. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 3 april 2017 Auteur Geplaatst: 3 april 2017 Laatste kans, morgenavond wil ik alle 'ruilingen' binnen hebben, dan zet ik alles klaar en gaat de rest van de plantjes op de weggeeftafel. Â Er zijn (worden nog gelegd) nog eieren, zowel kriel-, als normaal-, als eendeneieren. Ook potjes reuzel zijn er nog. En alles uit mijn 1e bericht. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mariska_dkd Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Ik zou nog wel een dropplantje willen als dat mag. Quote
Erny Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Eitjes graag, 20x normaal. Wat reken ik daarvoor bij je af? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 april 2017 Auteur Geplaatst: 3 april 2017 1,50 per doosje van 10. Dan gaat het wel hard denk ik, Yuras had ook al een mooie bestelling. Kriel-eitjes zijn er nog wel wat, als de dames tenminste zo doorgaan met leggen. En eendeneieren ook Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
balkontuinder Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Mag mijn naam nog op een van de tijm-uitzaaisels? Die van mij heeft het niet overleeft. Quote
SuusP Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Op de valreep: graag kogeldistel en evt. venkelzaad. Neem ik wat suiker mee. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Jorieke123 Geplaatst: 3 april 2017 Auteur Geplaatst: 3 april 2017 Hoeveel venkelzaad wil je? Ik heb een mooie pot vol Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
SuusP Geplaatst: 3 april 2017 Geplaatst: 3 april 2017 Ik gebruik het af en toe door curry enzo, dus laten we zeggen: een klein theekopje vol? Daar heb ik echt zat aan voor wat zaai en wat Indiaas eten dit jaar. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Jorieke123 Geplaatst: 4 april 2017 Auteur Geplaatst: 4 april 2017 Ik heb nog een paar polletjes blaassilene. Silene vulgaris. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Wortel Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 Zo'n polletje wil ik wel! Heb er een perfect plekje voor bij onze nieuwe vijver Quote
angela (†maart 2025) Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 Grappig spul die wil ik ook wel een? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 april 2017 Auteur Geplaatst: 4 april 2017 Ik noteer het! Het zijn zaailingen van vorig jaar, met al een mooi kluitje. Je kunt het polletje uit elkaar pluizen en dan heb je al gauw 10 losse plantjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Wortel Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 Top, kan ik dan een mooi veldje van maken Quote
angela (†maart 2025) Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 Heb je toevallig ook een stekje van de lamium orvala die ik op je foto zag? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 april 2017 Auteur Geplaatst: 4 april 2017 Nee, hij zaait zich ook niet uit volgens mij? Ik zal eens gaan opletten of hij zaden maakt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.