Charly Geplaatst: 22 januari 2018 Auteur Geplaatst: 22 januari 2018 Ai! Een gevalletje ‘had naar onderbuik moeten luisteren’ hier. Ik had al het gevoel dat het niet lekker ging bij mijn Turkse groenteman. Meneer leek altijd wel blij me te zien, maar mevrouw keek al een keer of twee alsof er een naaktslak naar binnen kwam glibberen?! Vandaag (zij was druk en ik hoorde hem achter) liep ik heel voorzichtig, om haar niet te storen, richting de plek waar de voorraden (en ook het varkensafval) staan. Om te kijken of ik hem kon spotten. Maar ze kwam achter me aangestampt, vrij luid zeggend dat ik niet achter mocht komen en dat ze dit nogal onbeschoft vond. In een winkel vol met klanten. Ik kreeg een kop als een boei en kwam niet verder dan “sorry, echt van geen kwaad bewust, zal nu maar gaan dan, mummeldewummel’. Enfin. Ik geloof maar niet dat ik nog terug ga. Maar geen situatie zo pijnlijk, of hij brengt wel weer wat goeds teweeg! Ik heb de stoute schoenen uit de kast, en wat rond gebeld. Ik hoop binnenkort een nieuwe supplier te hebben. To be continued! Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 22 januari 2018 Geplaatst: 22 januari 2018 Shit joh... nee ik zou ook niet terug gaan Jammer hoor, al heeft het nu hopelijk geleid tot iets beters/anders dus? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 22 januari 2018 Auteur Geplaatst: 22 januari 2018 Ik heb goede hoop dat het allemaal op zijn pootjes terecht komt. Duimen! Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Wat suf zeg! Boze tante.... misschien zat haar onderbroek niet goed. Daar kun je wel eens venijnig van worden als dat de hele dag al loopt te wriemelen tussen de billen (geen ervaring mee hoor, maar dat schijnt ) Mijn Turkse winkel zou het met liefde voor je verzamelen. Ze hebben dagelijks 5 tot 10 kg groenafval wat ze weggooien. Kun je niet 1 x in de week de rit maken en dat ze dan van 2 dagen afval hebben? Ik zeg maar wat. Is volgens mij 20 km rijden. 40 km. Is dat te doen voor afval? Quote
Charly Geplaatst: 23 januari 2018 Auteur Geplaatst: 23 januari 2018 Ah Mellie, wat ben je toch een schat! Ik houd het in gedachten, maar hoop dat ik dichter in de buurt wat kan fixen hoor. Met de mensen van de groenteboer, weet je. Het is vast een misverstand. En ze hebben me toch fijn geholpen de afgelopen weken. Ik loop over een tijdje wel weer es binnen. Met wat verse eitjes ofzo. Gewoon. Om te bedanken. Dan is het vast allemaal weer recht. Bovendien kon ik de spreekwoordelijke schop onder de bips wel gebruiken. Ik moest toch een beter adresje vinden! Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 23 januari 2018 Geplaatst: 23 januari 2018 Ja kan ik me voorstellen hopelijk lukt het wat dichterbij Edit: weet je, Ender gaat zo goed vandaag. Ik begin stiekem te hopen dat ik donderdag bij je langs kom... beetje fingers crossed en dan heb neem ik in elk geval wat mee. Flink duimen enzo Quote
Mellie Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 Kijk eens wat ik meeneem! Kon je niet appen dus maar zo. Ik ben in elk geval heel blij! Quote
Charly Geplaatst: 25 januari 2018 Auteur Geplaatst: 25 januari 2018 Zoals je gezien hebt: de varkens ook! (Skronsj-skronsj-skronsj) Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 Gniffel het was wel een schranspartijtje zeg. Heel schattig die kleintjes. Mama knor is me dan net iets te... nou ja. Niet knuffelbaar, maar dat maakt de rest ruimschoots goed. Te cute! Eerst nog een slokje bij mams. Knorknorknor Ieewwwwwww wwwiiiihhhhhhhWaaaatttt? Is er ook mangooooooo? Quote
Nasuada Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 Wat sweet..... Melli wanneer kom je naar Markelo Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Charly Geplaatst: 25 januari 2018 Auteur Geplaatst: 25 januari 2018 Mango, granaatappel, kweepeer, avocado’s... ticket to the tropics voor de piggies vandaag! Ze hebben ervan genoten. Nu nog lekker wat piepers om weg te happen. Geen brood op het menu de komende dagen Tnx Mel! Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 26 januari 2018 Geplaatst: 26 januari 2018 @ Nasuada Gheghhe Tis allemaal zon end rijden. Mijn groenteboer zou er best blij mee zijn. Ze vinden het zelf ook doodzonde. En mij had het ook leuk geleken om jou en jouw beestenboel eens te ontmoeten. Maar die afstand he.. Oooo blij dat de knorries clup tropicana verwennerijtjes hebben! Even weer aan het groenvoer. Quote
Nasuada Geplaatst: 26 januari 2018 Geplaatst: 26 januari 2018 Haha, offf.... je neemt zelf ook 2 van die leukevarkentjes. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Charly Geplaatst: 26 januari 2018 Auteur Geplaatst: 26 januari 2018 Mellie heeft bij mij voor het eerst een varkentje aangeraakt. Daar was ze al behoorlijk van onder de indruk (positief dus he). De stap naar aanschaffen is misschien nog wat te groot? Enfin. Ons enige kereltje heeft een raar probleem. Er zit een neusgat dicht en de andere lijkt ook niet helemaal open. Daardoor gaat door zijn neus ademhalen best beroerd. Ik heb al gekeken, maar geen snot of slijmerigheid, voelde ook geen koorts, en heb geconstateerd dat er met de longen zelf niets mis is: niiiiieeeeeeeeeeeeet!!!! (Rhaaawrrrr dat geluid!) Maar goed. Erg prettig is het niet voor em natuurlijk. Hij eet en drinkt verder echt prima. Dus nou ja. Ik kijk even. Maar heb de veearts onder speed dial hoor! Onze hond heeft ook es iets gehad dat vast zat in haar neus. Dat heb ik er toen uitgeblazen (mond op neus beademing Absoluut geen hobby (jekkes) van ons beiden trouwens, want de blaffer werd er ook niet bijster vrolijk van tijdens de procedure. Maar het hielp wel. Echter ik meen toch te geloven dat dat met big een klein drama gaat worden. Dus dat we dat niet moeten gaan proberen. Enfin. De eerste stap in zoiets is natuurlijk überhaupt het overwegen van een dergelijke actie. En zo knetter ben ik dus blijkbaar al. Hoop dat ie morgen weer twee werkende neusgaatjes heeft. Want het moet wel knap lastig zijn voor em. Oh en we zijn wederom es druk met de weide omheining verstevigen. Volgende week gaan we het nog maar eens proberen (mams weg van biggen) Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 Zit er misschien een boel zand in? Tis toch wat met die eikeltjes.... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 27 januari 2018 Auteur Geplaatst: 27 januari 2018 Misschien. Maar het zit echt diep. Hij probeert een beetje te niesen. Maar blijkbaar zit het goed vast. Door zijn mondje ademen gaat best. Maar ja. Dat doet ie niet (behalve als ie gilt ) Het lijkt niet iets accuuts levensbedreigends. Maar als het maandag nog zo is, bel ik toch de veearts maar weer es... Quote wees bevriend met kleine dingen
Charly Geplaatst: 27 januari 2018 Auteur Geplaatst: 27 januari 2018 Ook leuk nieuws vandaag! Ik kan een keer per week, als ik toch in Amsterdam ben, lekker groen en ander spul gaan halen bij Mellies Turkse groenteboer. Helemaal blij mee. De Knorretjes vast nog veel meer!!! Quote wees bevriend met kleine dingen
Mellie Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 En Mellie heeft wel tussen neus en lippen schuldig kijkend gezegd dat het niet alleen 2 geiten en kippen waren voor wie het is bestemd, maar ook varkens. Niehhhhht??? Nee, hij reageerde heel lief. Alle dieren moeten toch eten en wij gooien het anders weg. Maar kennelijk snapte hij wel mijn islamitische schroom om over de varkjes te beginnen, want tegen een collega zei hij dat ‘un ollandse’ voor de geitjes groenafval kwam halen Quote
Nasuada Geplaatst: 27 januari 2018 Geplaatst: 27 januari 2018 wat fijn zeg.Hoe gaat het met het neusje van biggie?? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Charly Geplaatst: 1 februari 2018 Auteur Geplaatst: 1 februari 2018 Gelukkig! Pitbull (ons manneke) heeft zijn neusje weer zo goed als open. Wat het nu geweest is?! Ik hoop dat het goed blijft nu. Hij heeft in elk geval praats voor 10. Sowieso is het een mondig stelletje grondpeuters hoor. Lopen lekker tegen elkaar te kwekken. En maar in de modder roeren. Doet ons goed die smeerpeuken zo ‘aan het werk’ te zien. Dit weekeinde eindelijk de laatste 2 weg. We kijken er naar uit. Dan kan de hele overgebleven groep naar de varkensweitjes en kan er wat gras gegeten worden! Het geluidsexperiment werkt nog niet geheel volgens planning. Als ik eten sta klaar te maken, gillen ze nog maar zodra ik dan voor het hek kom staan, zijn ze meteen stil. (Dat was vroeger niet zo dus he. Dan gilden ze maar door. Maar ze hebben blijkbaar toch het besef nu dat ze pas wat krijgen als ze stil zijn) Nu nog wat uitvinden hoe ik ze daarvoor ook al stil kan krijgen. Enfin. Werk in uitvoering nog steeds! Verder hebben we de natte plekken van de varkensweitjes opgehoogd met houtsnippers. Er zal daar het eerste jaar niets groeien nu. Dat is dan weer een nadeel. Maar als het mooi onder gewerkt is, hoop ik op juist prachtige vegetatie... We gaan het zien. Quote wees bevriend met kleine dingen
speets Geplaatst: 1 februari 2018 Geplaatst: 1 februari 2018 Wat een slimkezen zijn het toch, dat ze weten dat je voer aan het maken bent Ik zou het voer een half uur van tevoren klaarmaken en dan weer weggaan. Misschien helpt dat na een tijdje? Ik kijk uit naar de volgende filmpjes Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Charly Geplaatst: 7 februari 2018 Auteur Geplaatst: 7 februari 2018 Weer tijd voor een update! We hebben mooie tijdingen, en minder mooie in deze editie. Eerst maar met het zuur beginnen he: Pitbull gaat nog niet lekker. Hij snottert niet, en eet goed, maar iets blokkeert zijn neusademhaling gedeeltelijk. Sinds gisterenochtend heeft hij ook coördinatieproblemen. Vooral als hij net opgestaan is, wiebelt ie. En hij heeft moeite zijn mond te coordineren naar waar het voer ligt. Het gevolg is dat zijn dikke zussen hem aan de kant butsen. Dan valt ie vaak om. Zucht. Arme kerel. Wat is er nu weer aan de hand? Ik heb de veeaarts maar weer gebeld ('maar weer' ja, want er is in de tussentijd nog een big ziek geweest. Niet over geschreven, sorry, anders werd het allemaal zo gloomy. Maar goed. Die is er gelukkig weer bovenop!) Deze keer vond ze het niet direct nodig om langs te komen. Want big zondert zich niet af ofzo. Zij denkt dat zijn immuunsysteem een beetje van slag is. En raadde aan om een paar dagen een halve multivitaminepil onder een slobbertje te mengen en hem dan even apart te voeren. Ook moet ik zout water in zijn neusje spuiten. Dat doet deze gekke Henkie dus nu sinds gisteren twee keer per dag. De eerste keer was het makkelijk om het zoute water met een oud spuitje in beide neusgaten te krijgen (om en om dan he!), maar de tweede keer ging het al lastiger, en vanochtend was het een gevecht waardoor we beide doordrenkt waren. Lekker zo, met je ochtend-hoofd. Enfin. Ik hoop dat het gaat helpen. Heb zelf het idee dat er iets ín zijn bol niet goed zit. Dat er een 'iets' zijn neus blokkeert en ook op zijn hersentjes drukt nu, waardoor hij zo raar wankelt. Maar goed. Ik kijk het vandaag nog even aan. Als morgen geen verbetering, moet de veearts toch nog maar even langskomen. Over het algemeen kan ik wel voorzichtig stellen dat het een lastig nestje was / is. Of in ieder geval heb ik er veel meer omkijken naar dan ik gedacht had. Ik dacht dat het allemaal sterke biggen zouden zijn. Waarbij alles wel zo ongeveer vanzelf zou gaan. Maar als ik even kritisch kijk.Er waren er 9 geboren.2 dood bij geboorte / slordige mams1 sneue big, vel over been, maar heeft het met flesje gered1 dood door onbekend iets1 naar veearts met accute longonstekingEn nu Pitbull weer. Waarvan ik me afvraag hoe die gaat varen Dat betekent dat alleen Cocootje, Grote Zus en Wortel ongeschonden de strijd doorgekomen zijn. Dat valt toch niet echt mee. Los van hoe naar het is voor de biggies, heb ik er zelf menig slapeloze nacht van gehad. Als je om 4 uur wakker wordt en je nog lekker wilt omdraaien en denkt 'hoe zou het nu met big x zijn', dan lig je ineens zo in bed. Althans ik wel Het kan zijn dat we een zwak nestje hadden, of dat Kune's in de winter toch minder goed gaan dan stoere veldvarkens, of dat we toch iets niet goed gedaan hebben? Inteelt is bij Kune's ook een groot probleem. Maar deze match zat op een 4,5%, wat erg weinig is, als ik de stambomen zo bekijk. Zo heeft Dikkie een percentage van 11% (uit mijn hoofd) en Chipp van 5,5 meen ik. Enfin. Lief en ik moeten ons even goed beraden op de te volgen stappen. Want hoe goed de varkens het ook hebben bij ons (en hoe lekker ze ook zijn), is dit eerste nestje niet echt een schoolvoorbeeld van hoe we het willen voortzetten. Zo. Dat was het nare nieuws. Ik wilde eigenlijk alleen schrijven over Pitbull, maar toen rolde de rest er vanzelf uit. Dus nu is het een best verhaal geworden. Ik weet niet of de leuke dingen daar wel aan kunnen tippen... Maar we gaan ons best doen! Zo staat Dikkie eindelijk apart! Sinds 4 feb. Dat betekent dat ze de 25ste berig wordt, aldus fluisterde onze kenner in een vorige post Dat heb ik alvast maar in mijn agenda geschreven. Altijd handig om te weten. Ze heeft de eerste nacht staan blaten (klonk echt zo) en allerlei pogingen gedaan tot uitbreken. Maar het hek heeft het gehouden. En inmiddels heeft ze zich bij haar lot neergelegd. Waarom we ze toch gescheiden hebben, is omdat ze echt geen rust meer kreeg van de biggen. Die hingen 'er' de hele tijd aan, hoe vaak ze ze ook probeerde weg te jagen. We hopen dat ze nu snel slinkt en dat de buikschuiverij vlug afgelopen is. Want dat kan met deze temperaturen geen pretje zijn! Brrrrrrrrr. Ze hebben vandaag allemaal lekker broccoli gekregen. Werd goed weggemuncht. Straks haal ik hopelijk nog wat meer op bij Mellies meneer. En Ukkepuk en Wortel zijn naar hun nieuwe thuis. Een gezin uit het hele hoge Noorden ergens bij Duitsland. Drie enorm leuke kinderen, die echt smolten bij het zien van de biggen. "Owwwwwwww, wat líííef!". De reis naar hun nieuwe thuis is goed verlopen. Al was Ukkepuk meteen al uitgebroken de dag erna. Maar omdat ze zo tam is, ook heel makkelijk weer gevangen. Ik kreeg een dankbaar mailtje over wat een verrijking de varkentjes zijn voor hun leven en hoe vrolijk ze er allemaal van worden. Nou. Dat is toch wel heel fijn om te lezen hoor. Ik zal straks nog even wat fotootjes en filmpjes plaatsen van het overgebleven stelletje. Ze zijn allemaal zo aanhankelijk, iedereen komt aaitjes halen. Heel knuffelig zo op t erf! Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 7 februari 2018 Geplaatst: 7 februari 2018 Ja verdorie wat een gedoe met die biggen! Hier had Dikkie echt geen rare gevalletjes de laatste jaren. Dat waren dan ook geen zuivere Kune's meer, ik denk dat ze die maar 1 keer heeft gehad hier? Maar dat zou ik terug moeten zoeken. Verder waren het kruisingen met Duroc of Duroc/Bentheimer. En tuurlijk zat daar wel eens een kneusje bij, maar jij hebt wel de kneusjes-jackpot zo Het is alsof je meteen de moeilijkste test moet nemen ofzo, bij je 1e biggen. Geloof me: dat is niet de normale gang van zaken zo hoor! Dat wiebelen klinkt iig echt niet goed... maar wat het is kan ik je ook niet zeggen. Het scheelt dat je Dikkie nu apart hebt staan, dat zij zich niet ook even met dat zoute water komt bemoeien Leuk dat de mensen van die 2 biggen zo enthousiast zijn, het is ook superleuk om van die lekkere tamme knuffelbiggen rond te hebben hobbelen (als ze tenminste geen gekke neusgaten en groeiachterstanden en dat soort zaken hebben dan hè? ...) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 7 februari 2018 Auteur Geplaatst: 7 februari 2018 Toch fijn om even te lezen Joriek. Dat dit idd echt niet de normale gang van zaken is. Leek me ook al niet. Maar toch! Heb nog even n fotootje en filmpjes. Daarop zie je trouwens vast wat ik bedoel met het wiebelen. Ik stuur het filmpje ook even naar de dierenarts, bedenk ik me. Hier is ie net wakker. Dan zie je het het beste. En deze. Gewoon voor de leuk. En als ik dan toch bezig ben... Quote wees bevriend met kleine dingen
Nasuada Geplaatst: 7 februari 2018 Geplaatst: 7 februari 2018 Aaah blijft super lief en wat een knuffelkonten.Coco heeft haar plekje gevonden en is ook in rang " gestegen ".Ik lach me slap om dat beest. Als zwoerdje iedereen weggromt rondom het eten. Gaat coco net buiten bereik van het bekkie van zwoerdje.En gaat dan ook de " bitch" uithangen en snauwt op haar beurt de eenden af.En natuurlijk is het ook niet stoer om mensen te volgen dus loopt ze niet meer naar mij en blijft stoer achter lola en zwoerdje staan.Zelfs als ik in de stal eten ga leggen waar alleen de konijnen en zij bij kunnen. Komt ze ijskoud niet.Toch is het eten altijd keurig op. Wat balen Charly... maar niet alles loopt zoals het zou moeten.Coco is in elk geval gezond En vol zelfvertrouwen en dat ligt vast aan haar opvoeding:-) Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.