Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nee, ik spreek niet over de normale groenbemesting waar je de planten uiteindelijk omspit. Ik zoek een bepaalde soort plant die ik in mijn tuin kan zetten tussen andere planten, bloembollen, kruiden enz die als enig doel heeft mineralen op te pompen van 30 cm tot 1 meter uit de grond. Oceaan olieplatformen als het ware. Ze pompen de grondstoffen op die anders onbereikbaar zijn. Dit mag natuurlijk geen invasie, overwoekerende plant zijn. Een plant die diep worteld en zo geen concurrentie vormt voor mijn andere planten i.v.m. grondstoffen. (ik kan ze dus dicht bij andere planten zetten). Liefst geen groenten, ze vragen zelf teveel grondstoffen uit de nabije omgeving.

Weet iemand zulke planten? Natuurlijk heb ik geprobeerd dit op te zoeken, helaas met weinig resultaat.

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Alle smeerwortels zijn inderdaad goed voor de mineralen. De andere soorten verspreiden zich zeer gemakkelijk, Bocking 14 moet je zelf vermeerderen. (Topicstarter vroeg niet overwoekerend)

Geplaatst:

waar ik gelijk aan denk, en éentje die ook aan alle voorwaarden voor die toepassing voldoet is Gele of Paarse Morgenster ( Armeluisasperge ) Nog goed eetbaar ook als jonge plant, maar je moet hem wel langer laten staan om hem de kans te geven zo diep te gaan. Geeft weinig blad en concurrentie bovengronds.

Eerlijk gezegd zijn de meeste planten van het lijstje van Pippie niet voor jou van toepassing denk ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...