henkg Geplaatst: 2 februari 2017 Auteur Geplaatst: 2 februari 2017 Toegevoegd bij Gevraagd (1e bericht van dit topic): - Poters Sarpo mira, 2 a 3 stuks (tbv testje: in de grond laten zitten tot oogst in nov/dec/jan, kan dat ook op klei?) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
henkg Geplaatst: 28 februari 2017 Auteur Geplaatst: 28 februari 2017 Toegevoegd bij aangeboden:- Snoeihout wijndruiven. Rondo, Pinotin, Cabernet cortis. Staan sinds nu in vochtig zand met een klein beetje potgrond. (Ik zoek nog 2 a 3 poters Sarpo mira) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Kim Geplaatst: 7 maart 2017 Geplaatst: 7 maart 2017 Hoi Henk, ik heb nog zaadjes van muizenmeloen voor je. Mocht je nog een zonnedauwtje over hebben heb ik daar wel interesse in Quote
henkg Geplaatst: 7 maart 2017 Auteur Geplaatst: 7 maart 2017 Kim:Paar zaadjes muismeloen: graag.Kaapse zonnedauw neem ik voor je mee, en ook een Venus VliegenVal. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
SuusP Geplaatst: 7 maart 2017 Geplaatst: 7 maart 2017 Oeh ik zou heel graag een druif willen. Alle drie de rassen zien er goed uit, lichte voorkeur voor de Rondo. Helaas geen Sarpo mira voor je, maar wellicht kan ik je ergens anders mee verblijden?Edit: citroenzuur komt hier ook goed van pas! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
henkg Geplaatst: 7 maart 2017 Auteur Geplaatst: 7 maart 2017 Ja, alle drie kan. Weet wel dat het wijndruiven zijn, en dat het nog maar de vraag is of de stekken goed aanslaan. Niet geschikt als tafeldruif. Ook de Rondo (zou ook tafeldruif zijn) vind ik weliswaar goed smakend, maar vrij klein en met veel pitten.Als je op korte termijn serieus wilt beginnen met wijndruiven kun je beter ergens stokken op onderstam kopen bij een goede leverancier, scheelt je minstens een jaar.(ik ben dus absoluut ongeschikt als 2e hands autoverkoper ...) Laat horen of je nog steeds geïnteresseerd bent. Zelf wijn van druiven maken is wel leuk! Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Kim Geplaatst: 7 maart 2017 Geplaatst: 7 maart 2017 Kim:Paar zaadjes muismeloen: graag.Kaapse zonnedauw neem ik voor je mee, en ook een Venus VliegenVal. Super! Thanks! Quote
SuusP Geplaatst: 7 maart 2017 Geplaatst: 7 maart 2017 Ja, alle drie kan. Weet wel dat het wijndruiven zijn, en dat het nog maar de vraag is of de stekken goed aanslaan. Niet geschikt als tafeldruif. Ook de Rondo (zou ook tafeldruif zijn) vind ik weliswaar goed smakend, maar vrij klein en met veel pitten.Als je op korte termijn serieus wilt beginnen met wijndruiven kun je beter ergens stokken op onderstam kopen bij een goede leverancier, scheelt je minstens een jaar.(ik ben dus absoluut ongeschikt als 2e hands autoverkoper ...) Laat horen of je nog steeds geïnteresseerd bent. Zelf wijn van druiven maken is wel leuk! gelukkig (voor jou) kom ik niet om een tweedhandsauto. Zo'n eerlijke verkoper zou wel een verademing zijn, hoor! Maar het is vooral bedoeld als tafeldruif voor mij ja, dus goed om te weten. Dan kan ik het beter aan de potentiële wijnmakers laten denk ik. Thanks! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
henkg Geplaatst: 25 maart 2017 Auteur Geplaatst: 25 maart 2017 Ik heb veel teveel zaailingen knolselderij Monarch, gekocht zaad.Wil er iemand een plukje hebben?Voor mezelf ga ik uiteraard wel verspenen. Het restant: "plukjes" waar je zelf mee aan de slag moet. Selderij: zeer trage kiemer ... Nou, deze niet. Op 2 maart gezaaid. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
angela († maart 2025) Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 Ik wil het nog wel een keer een poging geven Tot nu toe nog maar een keer succes gehad met knolselderij. Quote
jootje Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 Heel graag , Henk!Elk jaar proberr ik het weer. Maar nog nooit gelukt om een knolseldrij te kweken. Zelfs niet met gekochte plantjes......maar, de aanhouder wint toch? Quote
Kim Geplaatst: 25 maart 2017 Geplaatst: 25 maart 2017 Ik zou ook wel heel graag zo'n plukje willen adopteren! Quote
henkg Geplaatst: 27 maart 2017 Auteur Geplaatst: 27 maart 2017 Angela, Jootje en Kim:Genoteerd.Nog één plukje over ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Dank je Henk het laatste plukje graag... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 27 maart 2017 Auteur Geplaatst: 27 maart 2017 Ik dach al, waar blijf Jet?Genoteerd. Knolselderij is nu op. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Ja Jet is haar laptop kwijt en is niet zo snel op haar smartphone uit de oertijd.. het typen in die kleine vakjes kost me veel moeite..Dank Henk ik ben blij met de selderijtjes Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
balkontuinder Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Laptop kwijt is niet handig Jet. Die kun je niet bellen als je niet meer weet waar hij ligt. Quote
henkg Geplaatst: 29 maart 2017 Auteur Geplaatst: 29 maart 2017 Angela, Jootje, Kim, Appelvrouw:Ik heb jullie knolselderij toch maar even verspeend, ik was toch al bezig voor mezelf (het afval linksboven heb ik nog niet weggegooid): Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelvrouw Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Mooie bakjes!Ik heb nog twee knolselderij ter grootte van golfbal in de kas van afgelopen jaar..ze willen niet groeien..de rest groeide wel. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 31 maart 2017 Auteur Geplaatst: 31 maart 2017 @Charly: 1x laurierstekje, genoteerd. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
henkg Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Geplaatst: 1 april 2017 Vandaag veel klaargezet voor de export. Weer meer dan ik dacht:Kronkelwilgen (takken en konijnenstronkjes) en een grote doos met potjes en zaden komen daar nog bij.En alle spullen voor de beginnerscursus wijnmaken O ja, voor mijn Cayenne peper afnemers (en Jet als Habanero afnemer): Pepers zijn allemaal heel slecht opgekomen, op de Hungarian wax na. Ik heb er te weinig. Het is niet anders. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Ciska Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Maakt niet uit Henk.....hier net zo..... Mijn goats weed en habanero (oranje) en de oro del equador zijn wel na de 3e zaai opgekomen, zal ik wat voor je meenemen? Ik neem voor jou ook wat sambal mee....de pittige van de thuiskok dan he? Quote
henkg Geplaatst: 2 april 2017 Auteur Geplaatst: 2 april 2017 @Ciska: Ja, graag, een oro del equador. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Ciska Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Doen we alleen een OdE? Eentje maar? Zeker weten? Quote
henkg Geplaatst: 2 april 2017 Auteur Geplaatst: 2 april 2017 @Ciska: Met eentje ben ik echt al geholpen, maar als je echt over hebt: 1 Haba en +1 Oro Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.