Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wortel....(ik bedoelde inderdaad jou ) ik noteer de "new dawn" voor je.

@appelvrouw, ik had voor twee weken geleden de NZ spinazie al gezaaid...eerst geweekt en daarna gezaaid. Even wachten of het opkomt, op tuin ligt fleece doek, maar zie ik nog niets

Mocht ik hier thuis geen zaailingen hebben over twee weken, krijg je de zaden mee.... ik heb drie bakjes gezaaid.....

Geplaatst:
Angela, de eerste foto is inderdaad de new dawn, de twee duidelijk niet...is echt een andere

Is de zelfde plant waar deze foto's vanaf komen

De sharifa Asma is helaas afgestorven, alle stekken die ik had gemaakt. Het leek voorspoedig te gaan...maar met het warmere weer van de afgelopen twee weken zijn een aantal stekken snel bruin geworden, waaronder de sharifa Asma. Maar goed ik blijf hem gewoon voor jullie stekken....de roos zelf blijft gewoon doorgroeien en bloeien.

blijft een lastige die is nog niet een keer gelukt

De pilgrim, wil nog niet aanslaan, zie nog geen wortelontwikkeling. Maar die kun je gewoon meekrijgen. Die blijf ik ook gewoon stekken (ook voor mijzelf)

Ik wacht liever op een gewortelde als je het goed vind

De st Cecilia is aangeslagen en een mooie stek geworden

Geplaatst:

Kan bijna niet...new dawn heeft ook ander blad. Donkergroen en glimmend zoals je kunt zien op de eerste foto. Welke rozen heb je allemaal eens van mij gekregen...noem die eens op als je wil? Ik denk wel in welke hoek ik het moet zoeken. De roos van de tweede foto loopt als het goed is nu uit en heeft lichtgroen blad...zijn echt totaal verschillende rozen de eerste is klim, de tweede een struik.

De sharifa Asma, ik blijf gewoon proberen voor jullie....ik heb toch twee keer per jaar snoei materiaal en tussendoor ook. Dan houd ik de stekken van de pilgrim nog even hier...vind ik ook prima

Geplaatst: (aangepast)

IMG011017701490794982.JPGIMG011195681490794982.JPGHuh

Dat kan ik echt niet verklaren...heeft er een andere stek tussen gezeten dat de new dawn is afgestorven? Lijkt mij vreemd...een stek krijgt alle eigenschappen mee van de "moeder" plant...de licht roze kleur, donkergroen blad en wanneer net uit knop de typische kegel in het midden...net voordat ie helemaal opengaat...

Ik kan dat echt niet verklaren.

Bovenste foto is jong blad van de new dawn (glimt) het onderste van een andere struikroos. Verschil tussen de twee op onderste foto zichtbaar..

aangepast door Gast
Geplaatst:

Volgens mij was dit wel een foto van een roos die bijna was uitgebloeid en de kleur misschien te maken met het licht toen ik de foto nam?

Ik maak dit jaar nieuwe foto's

Van de overige rozen trouwens dat waren er nog maar 2 de rest heeft het niet overleefd en nu denk ik nog eentje meer niet want daar zie ik niets gebeuren de andere doet het wel goed.

Staan ook vlak naast die nieuwe kas, kan best zijn dat ze met opzetten er over zijn gelopen? er lag in ieder geval een tak af.

Die gewortelde St Cecilia die het bij jou zo mooi deed daar baalde ik echt van toen die kapot ging.

Geplaatst:

Maakt niet uit...ik maak gewoon nieuwe stekken....de st Cecilia loopt nu weer mooi uit...en de new dawn kan ik ook weer gewoon stekken...no worrys...anders krijg je die van mij. staat op mijn moestuin mooi te zijn. Is stek van vorig jaar en loopt ook mooi uit.

Geplaatst:
Op die tweede foto kunnen goed geen rozen blaadjes zijn daar stonden een hoop plantjes die mee naar Zelhem moesten.

Vandaar ook de emmertjes

Snap ik, maar let maar op het blad als dat straks uitloopt....eigenlijk is het bij jullie daar int zuiden warmer als hier en zou de roos al in blad moeten staan .....

Geplaatst:

Ja prima,

Ik zoek nog witte pioenen of steviakruid of paar zaden flespompoen

@nasuada: Doe maar gewoon 3x olijfolie van de Lidl super... zijn we al heel blij mee.

Geplaatst:

Hoi Ciska, ik zie niet zo direct peper- of tomatenzaailingen bij je aanbod staan, klopt dat? Maar maakt niets uit, ik kan ook op de dag zelf gewoon ff kijken wat over is. Ik ben eigenlijk overal blij mee

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:

Oh! Edit! Mag ik misschien van jou een paar zaden van de courgette 'Genovese'? Ik mag van mezelf één courgette telen dit jaar, dus dan graag eentje met een 'zeer lekkere smaak' die goed productief is

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com

Geplaatst:

@ Raquette Ja sorry.....hier wat hectisch en druk..........zaden genovese is prima

Ik zal later even een lijstje van tomaten voor je maken...

Pepers waren hier dit jaar niet zon succes...

Geplaatst:

@angela is de ananas noir iets voor je?

@mariska zaden flespompoen graag, niet teveel hoor.....drie of vier zijn voldoende

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...