appelvrouw Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Vandaag ben ik begonnen met het serieus oogsten van mijn aalbesjes. Ik heb 3 struiken met witte aalbessen, die inderdaad minder last hebben van vogelvraat dan de rode. Samen met frambozen maak ik er gelei van, gelei alleen van witte bes vind ik nogal lelijk van kleur, en het oog wil ook wat. Vorig jaar heb ik met de bessen en ananas samen een jam gemaakt. Dat was wel weer erg pitterig..Wie heeft er nog een lekker -inmaak of b.v. bak- recept met de witten bessen? Ik heb er namelijk nogal veel...dit is een kwart van één van de struiken... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Denk dat brandewijn lekker en makkelijk is of heb je al genoeg drank gestookt Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartp Posted June 23, 2011 Share Posted June 23, 2011 ik maak hier een sausje mee voor over rode bieten. Meng het sap van 1 appelsien met geplette besjes (250gr ofzo). Kook dit op een zacht vuurtje en giet daarna over de bietjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 23, 2011 Author Share Posted June 23, 2011 Bart, lijkt me lekker en ik begin net de bieten te oogsten. Eet je dat koud of warm?Hans: inderdaad, ik heb al zoveel drank..b.v. de morellenboom rijpt af en ik heb nog de morellen op eau de vie van vorig jaar, ik kom er gewoon niet aan toe, ik heb de schijn tegen, ik weet het, maar ik heb niet echt een "drankcultuur". Het is net zoals jam maken, alles voor een ander..( en met liefde) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartp Posted June 23, 2011 Share Posted June 23, 2011 Bart, lijkt me lekker en ik begin net de bieten te oogsten. Eet je dat koud of warm? Warm, gewoon over de warme (gestoofde) bietjes gieten en opdienen. Het verzacht de smaak van bietjes nogal en geeft er ook een friszure toets aan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 23, 2011 Author Share Posted June 23, 2011 Bart, lijkt me lekker en ik begin net de bieten te oogsten. Eet je dat koud of warm? Warm, gewoon over de warme (gestoofde) bietjes gieten en opdienen. Het verzacht de smaak van bietjes nogal en geeft er ook een friszure toets aan. FF om zeker te weten, met pitjes en al of zeef je het? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartp Posted June 23, 2011 Share Posted June 23, 2011 Bart, lijkt me lekker en ik begin net de bieten te oogsten. Eet je dat koud of warm? Warm, gewoon over de warme (gestoofde) bietjes gieten en opdienen. Het verzacht de smaak van bietjes nogal en geeft er ook een friszure toets aan. FF om zeker te weten, met pitjes en al of zeef je het? Ik zeef het niet, maar dat is natuurlijk eigen keuze. Ik vind niet dat je die pitjes proeft, en zeven is me te veel werk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted June 25, 2011 Share Posted June 25, 2011 Goed idee, de aardse smaak van bietjes gaat erg goed met een fris zuurtje, ga ik proberen! Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts