hpeters Geplaatst: 15 januari 2017 Geplaatst: 15 januari 2017 Hallo, Kan iemand mij vertellen wat ik het beste na wat kan verbouwen op mijn tuin. Ik heb de tuin vorig jaar voor het eerst gehad. Alles moet dit jaar dus verschuiven.Dus wat op het stuk aardappelen van vorig jaar(2016)Wat op het stuk kool van vorig jaar.Wat op het stuk bonen vorig jaar. Quote
simke Geplaatst: 15 januari 2017 Geplaatst: 15 januari 2017 1 aardeppelen2 wortel3 vrucht4 kool5 peulvrucht6 blad gewassen 1 wortels2 vrucht gewassen3 kool4peulvruchten5 blad6 aardappels En zo veder wil je een wisseling van 3 , 4,6.7,8 jaar? Quote
hpeters Geplaatst: 15 januari 2017 Auteur Geplaatst: 15 januari 2017 Heb 2 tuinen. Op de 1ste tuin komen op het voorste stuk de aardappelen 2017. Op de andere heb ik op het voorste stuk aarbeiplanten gepoot. Deze blijven hier 3 jaar staan. Kan ik de volgende indeling aanhouden:1 aardappelen2 wortel gewas3 kool gewas4 peul gewas5 blad gewas Quote
simke Geplaatst: 15 januari 2017 Geplaatst: 15 januari 2017 Ik zou kool en peul omdraaien als je geen vrucht gewassen doet. Zo dat peul stikstof af kan geven in de bodem voor het jaar er op kool. Geen of mini maal bemesting voor wortels peulvruchtenMatig bemesting voor blad en aardappelsVeel bemesting voor kool en vrucht. Quote
hpeters Geplaatst: 15 januari 2017 Auteur Geplaatst: 15 januari 2017 Bedankt voor het advies. Hier kan ik wel wat mee. Quote
Johmir Geplaatst: 15 januari 2017 Geplaatst: 15 januari 2017 Hallo hpeters,Dit is wel een vraag die heel eenvoudig via google beantwoord kan worden. Feitelijk vraag je naar de wisselteelt in de moestuin. Daar zijn boeken vol over geschreven en ook het internet staat er vol mee..... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.