Yvonnefriso Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 Hallo Ik ga dit jaar beginnen met een moestuin maar hoe begin je nu eigenlijk?Het is nu een grasveld. Wanneer mag ik het gras weghalen en kan ik de grond moestuin klaar maken? Verstuurd vanaf mijn SM-T560 met Tapatalk Quote
Glenn1ap Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 Ik ga er bij mij karton op leggen waar ik plantjes zet Verstuurd vanaf mijn SM-J710F met Tapatalk Quote
Yvonnefriso Geplaatst: 29 januari 2017 Auteur Geplaatst: 29 januari 2017 Hoelang duurt het voordat het gras weg is? Ik las ergens een jaar Verstuurd vanaf mijn SM-T560 met Tapatalk Quote
Glenn1ap Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 Regelmatig wat bijleggen, het gras en karton word opgenomen door regenwormen. karton, Wat compost erop, plantjes erop en karton tussen de plantjes met wat compost op tegen het gaan waaien Verstuurd vanaf mijn SM-J710F met Tapatalk Quote
Glenn1ap Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 Vorig jaar ook gewied, door een noodgevalLetje paar weekjes niet geweest en daarna stond het onkruid even hoog als erlangs Verstuurd vanaf mijn SM-J710F met Tapatalk Quote
Ann123 Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 Ofwel een dikke laag leggen, dan hoef je niet te wieden. Quote
RobO Geplaatst: 29 januari 2017 Geplaatst: 29 januari 2017 welkom tip: ga eerst eens lekker inlezen met de zoekfunctie Quote
Jeroen76 Geplaatst: 30 januari 2017 Geplaatst: 30 januari 2017 Hoe lang ligt daar al gras en ik zou het zelf toch eerst flink even omspitten en voorzien van mest en compost. Na jaren gras zal de grond flink uitgeput zijn. Ik vind het karton met compost erg interessant maar dan pas in een later stadium. Heb zelf m'n tuin helemaal kaalheid gekregen na maanden een antiworteldoek er over te hebben gehad. Graag ook even jullie automatische handtekening uitzetten aub in Tapatalk Gr. Jeroen Quote
Erny Geplaatst: 30 januari 2017 Geplaatst: 30 januari 2017 Jeroen, dank voor die Tapatok melding, zat me er ook al aan te irriteren (en als dat blijkbaar UIT kan, waarom zijn er dan überhaupt mensen die het AAN hebben staan. Maar de kartonmethode is juist uitermate geschikt om grasvlakten om te toveren in goede aarde. En zoals RoBo al voorstelt... zoek en lees de bestaande topics over dit onderwerp eens door. Als je zoekt op Grasveld (of wat specifieker: Grasveld karton) zie je een hele rij topics van mensen die hetzelfde idee hadden. En ik zou zeggen, gelijk beginnen, dan kun je van het voorjaar al plantjes door gaten in het karton planten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.