RubyOnTuesday Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Hallo Iedereen, Mijn naam is Ruby, 25 jaar oud en en woon samen met mijn vriendin. Ik ben een onervaren, beginnende tuinier én heb eigenlijk ook geen moestuin. Mijn moestuin is in mijn achtertuin van het huis wat we vorig jaar hebben gekregen. Maar oef, wat hebben we er een hoop aan moeten doen om het een beetje mooi te krijgen. De vorige bewoners waren allergisch voor groen en we hadden een tuin vol met verschillende soorten tegels. Dus we zijn gaan graven en hebben met de oude tuintegels een bak gemaakt voor de moestuin (de rest van de tegels hebben we laten ophalen). Ook hebben we een nieuwe schutting laten plaatsen wat de tuin direct heel erg opknapte. Maar toen zaten we nog met de metersdiepe zandlaag. Het was een trieste bedoeling want bij het vele graven zijn we in totaal 3 wormen tegengekomen. We hebben de bovenste laag vermengt met klei en bij de planten hebben we goede tuingrond en compost toegevoegd. In de moestuinbak zit ook een mengsel van zand en klei met daar bovenop een laag compost en houtsnippers. En daar ben ik erg over te spreken! Ik heb in totaal maar 1 keer een onkruidje weggehaald, de grond blijft zeer vochtig en het trekt veel insecten aan. En alle groenten hebben prima of eigenlijk best heel erg goed gedaan. De grond is ook ontzettend ontzettend verbeterd, het zit helemaal vol met wormen! Ik weet dat het eigenlijk word afgeraden i.v.m stikstof, maar ik ga het dit jaar door mijn goede ervaring hiermee, gewoon weer gebruiken. Omdat ik toch net eventjes wat meer groenten wil kweken dit jaar zijn we de tuin weer aan het omgooien. Er komt nu ook een veranda achter in de tuin en de indeling word net even wat anders. Ik heb in ieder geval erg veel zin in het komende seizoen! Quote
marijke Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Deze tuin leeft nu...prachtig, vooral de laatste foto... 'k Wens je een goed moestuinseizoen 2017....en welkom op het forum! Quote
RubyOnTuesday Geplaatst: 6 februari 2017 Auteur Geplaatst: 6 februari 2017 Dat is een mooi compliment! En dat gaat vast goed komen want van zo'n eerste jaar leer je hoop (vooral dat je moet plannen! )Hetzelfde gewenst! Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Goed gedaan wat een verschil! Welkom hier, leuk dat je een beetje eigenwijs tuiniert, blijf vooral veel observeren dat is het begin van t werk. Ga vooral zo door en laat ons de foto`s zien. Succes! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Welkom Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Toch maar geen goodbye Ruby tuesday, maar welcome. Veel plezier hier op het forum en in jullie moestuin. Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Wat een prachtige verandering ! Welkom Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Spitskool Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Wat ontzettend mooi, die bak die je hebt gemaakt van oude tuintegels! Misschien kan je daar eens een keer een how-to van online zetten. Ik weet dat ik die zeker zou lezen. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
RubyOnTuesday Geplaatst: 6 februari 2017 Auteur Geplaatst: 6 februari 2017 Wat een leuke reacties!En die bak was niet moeilijk hoor, tegels kapot slaan, een beetje puzzelen en stapelen maar Quote
Skadril Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Wreed chique! Well done! En welkom! Quote
Ann123 Geplaatst: 7 februari 2017 Geplaatst: 7 februari 2017 Inderdaad mooie bak. En een enorm werk, alles bij elkaar. Knap hoor. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.