Die Niels Geplaatst: 5 maart 2017 Geplaatst: 5 maart 2017 Hallo, Over een paar weken wordt eindelijk mijn oude, gammele schutting vervangen en dat is een mooi gelegenheid om twee druivelaars te planten. Het is een schutting op het zuiden tot zuidwest die het grootste deel van de dag in de volle zon staat. Als bodem heb ik rivierklei. Ik zoek de beste variëteiten om te planten en wil graag het volgende: * 1 blauwe druif en 1 witte druif* tafeldruiven* spreiding van het rijpen van de twee druiven zodat ik langer kan plukken* eventueel pitloos maar dat mag niet teveel nadelen hebben. Ik lees hier dat mensen enthousiast zijn over Solaris, dat lijkt me wel wat voor de witte. Maar welke blauwe zou daar goed naast kunnen? Of hebben jullie andere suggesties? Alvast bedankt Quote
Bit Geplaatst: 5 maart 2017 Geplaatst: 5 maart 2017 Ga ik een aantal linken geven van eerdere topics waar dat uitvoerig besproken wordt: ervaringen-met-druivenrassen-t1243.htmlbegin-met-druiven-t2960.htmlnaam-witte-druif-gezocht-t21697.htmlwelke-druif-ziektebestendig-ivm-buur-t21596.html Dan zit jij niet ver van Fruitlent. Daar is nú niet zo veel meer te bestellen, maar komt vast nwe aanvoer ivm met hun Lentemarkt:http://www.fruitlent.nl/druiven.html En online in Nederland een grote collectie uit te kiezen, wat ze ook versturen : http://www.fruitbomen.net/druivelaar/ Eigenlijk heb je met deze linken alles wel om je keuze te kunnen gaan maken denk ik. tip : Je kan beide soortjes wel íets van elkaar willen hebben in tijd, kwa oogst. Maar heel veel maakt dat niet uit. En alle druiventrossen van 1 soort zijn allemaal tegelijk op hun lekkerst wel. Neem er niet 1 die echt láát rijpt, dat is in ons klimaat een beetje vragen om een teleurstelling. Quote
Die Niels Geplaatst: 6 maart 2017 Auteur Geplaatst: 6 maart 2017 Helermaal super, daar gaat het wel mee lukken. Bedankt voor de info Quote
FruitLent Geplaatst: 1 april 2017 Geplaatst: 1 april 2017 Op veler verzoek hebben we toch weer wat aanbod. Niet zo veel als andere jaren, maar dit jaar wel de gewilde en moeilijk verkrijgbare 'Rosetta' ! Zie: http://www.fruitlent.nl/verkoop/druivenstokken.html Vriendelijke groeten,Marcel Joosten. Quote FruitLent: Exclusieve vruchtentuin op de rand van de stad.
0xygen Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Je mag gewoon reclame maken voor je eigen winkel? Quote
Bit Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 Ja dat mag ( hij en een aantal anderen ) Graag ontopic verder Quote
paddestoelengek Geplaatst: 5 april 2017 Geplaatst: 5 april 2017 ik heb ook kleigrond na uitvoerig info zoeken en overleg heb ik gekozen voor VanessaLakemondGlanora Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.