0xygen Geplaatst: 13 maart 2017 Geplaatst: 13 maart 2017 Hallo iedereen, Ik heb een aantal zaden en op de verpakking staat dat deze zaden alleen uit komen bij minimaal 17-20 graden Celsius. Wordt hiermee de temperatuur van de bodem bedoelt of de temperatuur van de lucht waarin deze grond zich bevind? Groeten, 0xygen Quote
Ann123 Geplaatst: 13 maart 2017 Geplaatst: 13 maart 2017 Ik begrijp je vraag niet. 20°C haal je nu natuurlijk alleen binnenshuis. Dan heeft lucht en grond natuurlijk dezelfde temperatuur. Buiten verschilt de temperatuur van grond en van lucht nogal, maar binnen, met een vrij constante temperatuur, is er geen verschil. Quote
Nedlets Geplaatst: 13 maart 2017 Geplaatst: 13 maart 2017 Is het niet zo dat als de grond lang genoeg staat in lucht van 20 graden deze ook 20 graden wordt? Het gros van de zaden zaai je niet te diep. Die grond is zo opgewarmd binnen. Quote
Ann123 Geplaatst: 13 maart 2017 Geplaatst: 13 maart 2017 Tuuurlijk is de grond die al een tijdje in een kamer van 20° staat ook 20°, vandaar dat ik de vraag dus niet goed begrijp. Quote
0xygen Geplaatst: 13 maart 2017 Auteur Geplaatst: 13 maart 2017 Hmm inderdaad niet zo'n slimme vraag van mij Quote
RobO Geplaatst: 14 maart 2017 Geplaatst: 14 maart 2017 nou, toch wel een goede vraag, stop er maar eens een thermometer in...de grond in je kamer verdampt vocht en koelt daarmee af en/of je zaaibakjes die natuurlijk afgedekt zijn staan in de zon en worden dan veel heter ik heb eergister in de grond gemeten: 's nachts een graad of 14 in de zon 32 graden; ik heb ze naar een andere kamer gebracht en mijn terrariummatjes met thermostaat weer tevoorschijn gehaald Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.