CoenNijmegen Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Beste forumbezoekers, Ik heb twee appelbomen naast elkaar in de tuin staan. Een daarvan ziet er goed uit en de blaadjes beginnen flink te groeien (zie foto 5). De andere boom daarentegen ziet er minder goed uit, er zit nauwelijks blad aan de boom. De blaadjes en (beginnende) bloesem die eraan zitten hebben hier een daar bruine uitslag. Ik heb al even gezocht online maar kan nog niet zo snel een diagnose stellen. Wat ik ook vreemd vind is dat die boom al bloesem ontwikkelt, terwijl dat bij de gezonde boom nog niet het geval is. Ik heb een aantal foto's meegestuurd, ook met een vergelijking tussen de bladeren van de ene boom en de andere (foto 6). Ik vroeg me af of een van jullie weet wat hier aan de aan de hand is, en wat ik er aan kan doen? Met vriendelijke groet,Coen Quote
Bit Geplaatst: 30 maart 2017 Geplaatst: 30 maart 2017 Ik zie niets vreemds ? De ene boom is een stuk verder dan de andere, daar is niks vreemds aan. De boom welke gaat bloeien ziet er goed uit zo. Eerst de bloemen, en gelijk daarna komen ook de bladeren.Je nu al groene boom, zal weinig of niet bloeien, hoeft daar geen energie in te steken en maakt dus nu alleen blad. Reden van geen bloemen maken kan ik op deze foto niet zien. Zal de snoei eerder zijn ? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.