Geplaatst: 17 januari 20196 j Auteur Ha nou ik kan ze zo voor je regelen hoor. We komen daar regelmatig omdat die mensen ook buitenvarkens houden en ze onze biggen kopen. Als we zelf wat kuikens halen dan nemen we er minder dan 21. Of juist meer en dan zoeken we een adresje om ze te laten slachten (en dan verkopen we dus wat vlees). Het kan nog alle kanten op. Het is pas januari (en er komt nu dan toch eindelijk alshetgoedis echt een nieuwe schuur, dus we denken nog niet zo ver vooruit ) Forumlid Prettig Gestoord had het afgelopen MTFD ook over broedeieren van de Bresse kippen die zij graag houdt, dus als zij er daar meer van kan regelen dan lijkt me dat ook leuk. We zien wel! Het was afgelopen jaar in het vroege voorjaar nog best koud 's nachts in dat versleepbare hok (toen de eenden er in zaten...), dus het mag allemaal iets later. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 januari 20196 j Als de mtfd valt als ik kan dan wil ik denk ik ook meedoen met die kuikens, misschien een gezamenlijke aankoop? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 januari 20196 j Forumlid Prettig Gestoord had het afgelopen MTFD ook over broedeieren van de Bresse kippen die zij graag houdt, dus als zij er daar meer van kan regelen dan lijkt me dat ook leuk. We zien wel! Het was afgelopen jaar in het vroege voorjaar nog best koud 's nachts in dat versleepbare hok (toen de eenden er in zaten...), dus het mag allemaal iets later. Voor mij voorlopig nog geen broedplannen. Of mijn schoonmoeder weer de eieren uit Bresse mee kan nemen is nog maar zeer de vraag. Ze kan/mag niet meer autorijden en denk niet dat de taxi de boer opgaat voor moi Ik nu Amrocks en araucana’s lopen. Deze leggen nog maar een paar maanden dus geen haast. Misschien ook maar een keer de kuikens bestellen hoe dat bevalt kwa vlees. Appelvrouw’s idee van samen bestellen is wel een goeie Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 17 januari 20196 j Auteur Ik zal eens even informeren wanneer ze weer kuikens krijgen. Daar zitten steeds 8 weken tussen. Dus het moet maar net uitkomen met de MTFD (of net daarvoor natuurlijk).Anders kan ik broedeieren krijgen van die kippen die we aan het hele begin van dit topic hadden lopen. Dan moet ik ze die 3 tot 4 weken daarvoor naar de broedmachine hier in de buurt brengen. Kan ook Over wat voor een aantallen zouden we het grofweg hebben...? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 januari 20196 j Daar moet ik dan nog even over nadenken en met Lie overleggen. We kunnen de kuikens natuurlijk niet meteen bij die 4 grote tantes plus Arie zetten dus dat vergt nadenkwerk. En natuurlijk even afwachten of we kunnen komen, voorlopig gaat het de goede kant op We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 januari 20196 j Handig kant en klaar vleeskuiks te kopen, hier zit ook een super grote moderne broederij. Kan ik ook kuiks kopen, maar wil graag mijn eigen kips kuiks uitbroeden.Nog een studie gelezen over bresse bij pluimveebedrijven in Duitsland, maar ze lopen vast op de door gefokte bloedlijn. Zijn geen bloedlijnen en stammen meer, alles kapot gefokt en inteeld. Krijgen geen nieuw bloed meer, behalve wat ze al hebben van de vleeslijn.Zo te lezen zullen heel wat eieren en kuiks verhandeld worden op mtfd.
Geplaatst: 17 januari 20196 j Ah van die eerste lichting, die wat sneller groeiden, willen wij er ook wel een aantal! Kunnen mooi in die grote verplaats-ren. Denk zelf aan n stuk of 10? Onze Amrocks doen het trouwens echt heel prettig weer. Dank nog voor die tip @PG! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 28 januari 20196 j Auteur Het gaat ineens snel:Eind maart worden er weer kuikens geleverd bij die mensen waar ik ze de vorige keer vandaan had. Dat zou voor de moestuinforumdag heel best uitkomen. Ok, ze moeten hier dan nog even een tijdje onder de lamp lopen, en kuikenvoer krijgen. Maar als we dat doen voor onze eigen kuikens dan kunnen er best dubbel (of meer) zoveel lopen voor anderen even. Delen we de kosten voor een (kwart/halve)zak voer Plus: dan kunnen ze tegen 21 april ook wel met veel minder warmte toe, of zelfs al buiten lopen. Scheelt jullie weer extra zorgen. Hij wil alleen binnenkort dan wel weten hoeveel ik er wil hebben, want als het er meer zijn dan de 20 van de vorige keer dan wil ie ze liever extra bestellen in plaats van dat hij ze van zijn eigen 'voorraad' haalt. Dus: wie wil, en hoeveel. Charly dus 10...? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 28 januari 20196 j Yep. 10 is cool. En wat ontzettend lief dat jij even pleegopvang wilt verzorgen! Hoe duur wazzen ze ook weer? wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 28 januari 20196 j Auteur Mij staat bij een euro per stuk. Maar zal het nog even navragen ook. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 29 januari 20196 j We zijn enorm aan t denken hoe te doen. Voor binnen hebben we een oplossing..eindelijk eens dat hok uitruimen waar we de sauna willen hebben. Voor buiten weten we het nog niet. Doe er maar 6 dan graag dat is zeker te behappen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 29 januari 20196 j Ha, leuk dat je ook mee gaat doen Appeltje! Kunnen we een vergelijkend waren onderzoek doen met maten en gewichten enzo. Es kijken of Zelhemse, Bloembollen of Ardenense kips het het beste doen aan t eindje... Wil je zo’n verplaatsbare ren, Appelvrouw? Das wel handig voor vleeskippies. Kan mooi achter op dat campeerveldje bij jullie. Iedere dag n stukje nieuw gras. Easy-peasy. Wij gaan ze in ieder geval wel weer in ons driehoekkonijnenhok+ doen. wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 2 februari 20196 j Auteur Ok, Prettig gestoord kan helaas niet naar de moestuindag komen dus ze slaat ook even over met de kuikens. Dan bestel ik er 10 voor Charly, 6 voor Appelvrouw, en nog wat voor ons. Iemand anders nog interesse...? Eenmaal andermaal? Ondertussen heb ik ze besteld. Zelf nemen we er toch maar weer zo'n 20 stuks. Dat ging mooi in die ren, en of we er nou 10 of 20 hebben lopen in dat ding...? En mijn ouders en zusje gaan weer helpen met verwerken in ruil voor vlees. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 28 maart 20196 j Hoe is het heb je al iets gehoord over de kuikentjes? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 maart 20196 j Auteur Ja, maar 'mijn' kuikens werden niet meegeleverd met de standaard lading die hij begin van de week kreeg. Dus ik hoop snel te horen wat en hoe nu...? Komt vast goed Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 5 april 20196 j Bij Loraine is het eerste Franse Poule de Bresse kuiken uitgekomen, van de maand maart van de stam groen. Deze maand (april) de gele stam en zo gaan we elke maand een stam eieren verzamelen en uitbroeden. dat worden overheerlijke vleeskips na 20 weken/5 maand scharrelen!
Geplaatst: 9 april 20196 j Auteur Of het goed komt weet ik niet meer zo... ik hoor maar niets over de kuikens. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 9 april 20196 j Hè rot. Iedere keer vragen is ook niet fijn. Wat was het laatste contact, toen waren ze niet meegeleverd geloof ik? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 april 20196 j Auteur Ja klopt, ze zouden "hoogstwaarschijnlijk aanstaande week nog komen" en dat was het bericht van 25 maart. Daarna nog wel contact gehad over andere zaken, en dan werd mijn vraag over de kuikens niet beantwoord. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 9 april 20196 j Ach jee. Is t weer es zover met ze... Aardige lui, maar die communicatie. Super fijn dat je het probeert Joriek. En verder is t wat t is. Lukt het is t mooi, maar zo niet. Nou dan weer wat anders hoor. wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 9 april 20196 j Ja hoor zo denk ik er ook over! Lie gaat wel door met de sauna ontruimen dat is de plek waar de kipjes/haantjes mochten blijven totdat zo naar buiten mogen. we wachten het gewoon rustig af. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 april 20196 j Hopelijk komen jullie kuiks toch nog op tijd.Dit jaar gaan er weer kips naar Frankrijk en waarschijnlijk weer Bresse en Barbezieux uit Frankrijk naar ons. Ondertussen fokken we volgens plan verder, de Bresse eitjes van de groep smaken prima en van de gele stam sparen we bijeen. De Barbezieux eieren gaan snel, maar weinig bevruchten eieren. De Jersey Giant gaan niet verkeerd, de eerste kuiks zien er gezond en wel uit. Manlief zei vanavond nog hoe lekker Bresse met de nieuwe oven zullen smaken, kijkt erg uit naar de echte Franse als die nog smakelijker zijn dan de Duitse.
Geplaatst: 16 april 20196 j Hadden we net de ruimte voor de kuikens klaar, komen ze niet Lie is verdrietig We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 april 20196 j Arme Lie, kop op In Frankrijk zijn meer dan genoeg vleeskippen Er worden 50 Bresse vleeskippen gebracht uit Frankrijk, even plaats maken gaat niet makkelijk worden. Met alle kuiks van hier en Loraine, denk dat we gaat kijken hoe ze met 4 maand kwa slachtgewicht zijn. Sneller en strenger selecteren, zodat er plaats is voor al die kuiks.
Geplaatst: 18 mei 20196 j De 50 Poule de Bresse kuiks uit Frankrijk zijn aangekomen, de echte Franse Poule de Bresse vleeskippen voor de horeca. Broedlokaal vol met kuiks, 3 kooien vol met kuiks. En de laatste Jersey Giant en dan nog de laatste 2 stammen broedeieren moeten we nog uitbroeden Heel veel kuiks dit jaar, maar dan hebben we ook weer goede fokstammen en de vriezer vol (en wij niet alleen, meer gezinnetjes).Zijn trouwens KI verwekte kuiks
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.