Tomas87 Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 Ik had al eens via de zoekfunctie gekeken maar vond niet direct een antwoord op mijn vraag.Ik heb hier een stukje grond liggen achter mijn tuinhuis. hier stond behoorlijk wat onkruid.Ik had via mijn schoonvader 1L sproeistof gekregen die hij nog ergens op zolder staan had.De sproeistof werkt perfect maar nu vroeg ik mij af hoelang ik het beste wacht om daar nu iets op te gaan zetten van groenten.Ik moet wel zeggen dat de sproeistof een zeer oude sproeistof is. ik kan niets meer lezen van het etiket.Het enige wat ik nog had gezien is dat er nog een stickertje ophangt met het bedrag in Belgische Frank (zeer oud dus) Bedoeling is om daar aardappelen te planten. Groeten Tomas Quote
weknow Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 Weet je het merk? Zeer waarschijnlijk een middel dat al lang verboden is intussen. De afgelopen jaren is (zeer terecht!!) de wetgeving al zeer verstrengd, binnenkort worden in Belgie ook die wel nog mogen geheel verboden, zeker voor particulieren. Maar met het merk is het mogelijk waarschijnlijk om nog ergens de ingrediënten te achterhalen en iets te zeggen over een eventuele afbraaktijd of aanwezig blijven van residuen. Edit: Er moet me nog iets van het hart. Als je een middel niet kent en dus ook niet de gebruiksvoorschriften meer kunt zien.....hoe kun je dan weten hoe je het op een verstandige manier moet gebruiken?? Vind het eigenlijk zeer gewaagd en onverantwoord wat je gedaan hebt!!! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
HuubvG Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 Pff, ik vind dit bijzonder vaag. Het kan wel een zwaar gif zijn dat inmiddels verboden is, zoals Weknow ook al aangeeft. Ik zou het niet gaan gebruiken maar wegbrengen naar inzamelpunt chemisch afval. Je weet niet wat voor ellende je je op de hals haalt. Maar je hebt er al mee gespoten dus. En je vraag is: hoe lang moet ik wachten tot ik er wat op ga verbouwen. Mijn antwoord is: zolang je niet weet of het DDT of parathion of ander gekmakend zenuwgif is zou ik er nooit meer iets eetbaars op willen verbouwen. Afrader, m.i. ben je volkomen onverantwoord bezig en je maakt er een gokspelletje van of je het gaat overleven of niet. Quote
Tomas87 Geplaatst: 4 april 2017 Auteur Geplaatst: 4 april 2017 Is inderdaad wel onverantwoordelijk Beetje om mij over te schamen, maar goed is nu al mee gespoten jammer genoeg en kan de klok jammer genoeg niet terug draaien.Normaal koop ik steeds roundup of hoe dat ook heet.Ik zal straks eens gaan bekijken als ik nog iets kan terug vinden van de naam. Quote
Bit Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 Ken ik de Belgische wetgeving niet, maar ( ook voor particulieren ) is Round Up , voor gebruik op voedselteelt - grond dus ook verboden he ? In Nederland dan.Dacht dat ze dat wilden gaan aanscherpen naar 'overal' , maar ok, daar blijf ik even af, Zou het misschien moeten weten, maar ben niet zeker. Quote
Tomas87 Geplaatst: 4 april 2017 Auteur Geplaatst: 4 april 2017 Ja roundup gebruik ik niet tussen mijn groenten hoor. Normaal zou ik ook geen sproeistof gebruiken waar ik ook nog maar van plan ben om daar iets te planten van groenten of fruit. maar hier was ik het dus normaal niet van plan maar achteraf bekeken dan toch (jammer genoeg) Ondertussen heb ik eens gekeken en het product betreft Weedazol TL. ik heb net eens opgezocht maar vind enkel nuttige info over weedazol SL (deze mag niet meer verkocht worden maar wel nog gebruikt worden tot september 2017.) iemand een idee als er een verschil zit tussen TL en SL ik vermoed van wel uiteraard. Quote
paddestoelengek Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 je hebt het misschien al gevondendit is de werkzame stof https://nl.wikipedia.org/wiki/Amitrol Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
zoniet Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 Ken ik de Belgische wetgeving niet, maar ( ook voor particulieren ) is Round Up , voor gebruik op voedselteelt - grond dus ook verboden he ? In Nederland dan.Dacht dat ze dat wilden gaan aanscherpen naar 'overal' , maar ok, daar blijf ik even af, Zou het misschien moeten weten, maar ben niet zeker.hoe kom je daar bij? round up is alleen verboden om te spuiten op verhardingen, halfverhardingen(grind e.d.) en in en dichtbij sloten en taluds, in de akkerbouw word dit middel gewoon nog toegelaten en gebruikt. verder is het natuurlijk extreem dom om middelen te gaan gebruiken als je niet weet wat ze doen, ik ben zelf in bezit van spuitlicentie 1,2 en 4 en daarnaast gecertificeert ongediertebestrijder, ik ben dus echt niet vies van een beetje spuiten maar dit is echt vreselijk dom. Quote
weknow Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 in de akkerbouw word dit middel gewoon nog toegelaten en gebruikt. zegt zoniet Precies, zoals je zelf zegt: verboden voor particulier gebruik en mensen zonder opleiding en speciale licentie. Nu draai je de zaken om: Jij hebt een licentie en mag het strikt gereglementeerd (nog) gebruiken. Een gemeente bijvoorbeeld al niet meer. Particulieren zeker niet. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
paddestoelengek Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 ik zit me te bedenken dat als je een oude, datum verlopen, fles met chemicaliën gebruikt je er niet van uit mag gaan dat de stof nog in de bedoelde vorm er in zit. Na verloop van (lange) tijd kunnen verbindingen zijn vervallen naar andere verbindingen of er zijn chemische reacties onderling aangegaan.Daarom staat er op een fles ook een uiterste houdbaarheidsdatum.Dus als het tegenzit is het maar de vraag wat je over je landje hebt gesproeid. Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.