Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zaaien in een laagje potgrond?


Jaccobakker1

Aanbevolen berichten

Ja hoor , goed idee. Zaaien in een laagje potgrond en dan afdekken met een laagje fijngemaakte tuingrond gaat prima . Ik doe dat ook regelmatig al is het bij mij niet vanwege de structuur van de grond maar om nauwkeuriger te kunnen zaaien. Veel fijne zaden steken beter af tegen potgrond dan tegen gewone grond.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaai en stekgrond is nogal duur om te gebruiken als je in de volle grond zaait. Ik neem meestal gewoon potgrond of tuinaarde en leg hier een baantje van aan en dek het af met portgrond of brekerzand (bij wortels bv.)

Als ik in potjes zaai neem ik meestal potgrond met 1/4 deel brekerzand, daar kiemt alles doorgaans prima in.

 

Voordat ik ga frezen, zeker nu het droog is, gooi ik meestal een paar gieters water over de grond zodat die kluiten wat makkelijker breken. Toch zaai ik dan nog steeds in potgrond omdat dit toch beter kiemt.

 

Groeten Sjaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...