Geplaatst: 29 juni 201114 j Ik heb een braamstruik maar de bramen worden zwart en roze, wat kan dat zijn, wat ik heb dat nooit gezien bij die braamstuik.trek dat nog bij, of is dat een ziekte? de foto komt morgen wel er bij. ik ben woorden blind
Geplaatst: 29 juni 201114 j Dat is waarschijnlijk een ziekte, bramengalmijt. Hier een linkje (naar een eigen site) met meer info:http://plantenziekten.alleplanten.net/overige-insecten/bramengalmijt/" onclick="window.open(this.href);return false; Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 30 juni 201114 j Auteur hier de foto van mijn braam. wat kan ik hier aan doen, als het een ziekt is, moet ik het dan er afhalen? ik ben woorden blind
Geplaatst: 30 juni 201114 j Ja, dat is bramengalmijt. De enige bestrijding waar ik van heb gehoord is de bramen weggooien en in de winter met VBC spuiten (dat is een biologisch middel voor de bio-fans op dit forum ). Een manier waarmee je de bramen kunt sparen wil ik graag horen, maar ik snap het als dit niet gaat want je eet dan natuurlijk wel dode mijtjes mee die in de braam zitten. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 30 juni 201114 j Auteur dus die bramen dit heb moet ik gewoon weg halen, en de rest laten zitten die dit niet heb? ik ben woorden blind
Geplaatst: 1 juli 201114 j Jep. En in de winter (Januari/Februari) even inspuiten met VBC. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 6 juni 201213 j Auteur Ik heb mijn braam ingespoten in febuari, maar klopt het dat dat spul schuimt?ik hoor het nog ik ben woorden blind
Geplaatst: 6 juni 201213 j Ja, VBC schuimt. Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 6 juni 201213 j Auteur Oke, ik was al bang dat ik het fout deed.Bedankt voor je snelle antwoord ik ben woorden blind
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.