Posted April 30, 20178 yr Ik heb hier kleine koolplantjes staan (nog niet in de volle grond) maar ik weet niet zo goed hoe ik die kan beschermen tegen de koolvlieg. Ik heb er nu een plastic deksel overheen staan, maar daar passen ze bijna niet meer in.Ik had koolkragen besteld maar als ik die om de plantjes doen dan breken ze af. Het steeltje is nog zo teer. Sommige koolplantjes zijn ook nog heel klein. Daar kan nog geen koolkraagje om. Hebben jullie een tip hoe ik ze op een andere manier goed tegen de koolvlieg kan beschermen?
April 30, 20178 yr Zelf van plastic een kraag maken is mss een optie? Kan ook van karton. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
April 30, 20178 yr Ik heb ze nu onder Lill-gordijnen van Ikea Ik heb elk jaar weer last van koolvlieg, vooral bij de voorjaarsplanten. En dat gedoe met die koolkragen was ik zat. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
May 1, 20178 yr Ik heb de lill gordijnen ook al klaar liggen [emoji38]. Vanaf welk stadium doe je ze eroverheen trouwens?? Stil aanwezig... Informatie opzuigend.
May 1, 20178 yr Meteen, ik heb een tunneltje waar ik ook uien en wortels in teel, dus hij staat al klaar. Dus ik verpoot de jonge koolplantjes eerst nog naar een P9 potje en die zet ik al in dat tunneltje. Voordat hij echt in de vollegrond gaat. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens