Triple Geplaatst: 3 mei 2017 Geplaatst: 3 mei 2017 (aangepast) Hallo, het is mijn eerste jaar dat ik aan mijn moestuin begin, nu zit ik met een vervelend beestje. Kan iemand mij helpen wat het is en wat ik er tegen kan doen. Het zijn voornamelijk de aardbeien en bloemkolen dat ze aanvallen. Mvg Kenny. 3 mei 2017 aangepast door Gast Quote
oscardevos Geplaatst: 3 mei 2017 Geplaatst: 3 mei 2017 Dit lijkt op de larve van de Californische trips. Die moet je wel kwijt zien te raken, want ze vinden de aardbeien ook lekker. Kijk even naar de link. Hoewel moeilijk toe te passen voor je biologisch geteelde aardbeien, staan er ook adviezen voor bestrijding op deze site. Quote
Triple Geplaatst: 3 mei 2017 Auteur Geplaatst: 3 mei 2017 Dit lijkt op de larve van de Californische trips. Die moet je wel kwijt zien te raken, want ze vinden de aardbeien ook lekker. Kijk even naar de link. Hoewel moeilijk toe te passen voor je biologisch geteelde aardbeien, staan er ook adviezen voor bestrijding op deze site. Bedankt voor het antwoord, heb het eens opgezocht en ik twijfel een beetje want aan mijn komkommers en bramen doen ze niets, heb ze tot nu toe enkel gevonden bij mijn aardbeien en gisteren waren ze bezig op een bloemkool blad. Mvg. Quote
Triple Geplaatst: 3 mei 2017 Auteur Geplaatst: 3 mei 2017 Dit is de afdruk die ze langs boven nalaten. Quote
speets Geplaatst: 3 mei 2017 Geplaatst: 3 mei 2017 Probeer eens een betere foto te maken. Deze is erg vaag/onscherp. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Triple Geplaatst: 3 mei 2017 Auteur Geplaatst: 3 mei 2017 Van het blad of beestje? Beestje is moeilijk omwille dat ze zo klein zijn. Het doet me denken aan mini doorzichtige maden. Bladeren zijn er zo uit Quote
Triple Geplaatst: 3 mei 2017 Auteur Geplaatst: 3 mei 2017 Bladwesp larve -> post316190.html?#p316190 Zou wel eens goed kunnen ze lijken er allesinds heel hard op. Zal het opvolgen heb er paar in een doos gestoken om te zien hoe ze groeien.. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.