Ga naar inhoud

Ervaringen Muizenmeloen / Cucamelon / Melothria scabra

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De plant in de kas heeft het niet zo naar z'n zin. Lijkt nu al een maand stil te staan.

Ik denk dat die zijn plekje binnenkort moet afstaan aan een komkommer. Het exemplaar buiten in een pot doet het een stuk beter en heeft al behoorlijk wat meloentjes in de maak.

2017-05-24-1519501495631438.06

Geplaatst:

Dat is wel een goede tip Angela! Stom dat ik daar nog niet over nagedacht had om het kas exemplaar buiten te zetten....

Ik zal ook nog eens een lineaaltje langs de vruchtjes houden. Die lijken me nu nog wat te klein om al te eten. Morgen weer wat te doen

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Het ex-kas exemplaar heeft echt heel duidelijk groei achterstand ten opzichte van het direct-buiten exemplaar. Dus direct naar buiten is inderdaad de beste manier om de ze te kweken. Verder snoep ik er elke dag een paar af. Vind ze niet heel bijzonder. Smaakt naar komkommer. Maar wel leuk om een keer te doen. Ik denk volgend jaar niet weer.... Maar ga er wel een paar groot laten worden voor wat zaadjes.

2017-06-21-1088231498034865.42

2017-06-21-1082861498034879.41

• 10 maanden later ...
Geplaatst:

Een paar dagen (althans bij mij vorig jaar). Dit jaar niet meer gezaaid want vond er niet echt veel aan. Bitter en hard. Voor het oog zijn ze prachtig en ik denk in de sla inderdaad wel lekker en zeer leuk om te zien. Verder een zeer eenvoudige plant wat betreft de opkweek.

• 11 maanden later ...
Geplaatst:

Bij de MTFD zes zaadjes meegenomen, ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat. Volgens Google groeien ze snel en als ik van de zomer vruchtjes heb, kan ik ze tijdens de zomerweken eventueel aan de kinderen uitdelen. Is de smaak een beetje populair bij kinderen?

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Wow, zulke kleine zaadjes en in zo'n korte tijd al een beste stek. Doet een beetje aan een jonge bramenstruik denken.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...