Jump to content

Bobbeltjes op courgettes

Juna

Recommended Posts

Hoi daar

Ik heb een vraagje.

De courgettes gingen goed tot nu toe, vooral de ronde variant was steeds prachtig glad en gewoon mooi. Maar sinds een tijdje ontstaan er steeds bobbeltjes op de courgettes, op de ronde soort maar ook op de gewone soort, ook is de kwaliteit wat minder. De courget lijkt dan wat... hoe zeg je dat.. zompiger zoiets. Terwijl de eerdere courgettes prachtig stevig waren.

Het is wel eetbaar nog, maar gewoon minder goed.

Ik vroeg me af of iemand een idee heeft over waar dit door veroorzaakt word. Misschien kan ik de planten dan helpen weer goede courgettes te maken.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeen

Dat is meestal een teken dat de plant al aan het einde van zijn productie-cyclus zit, ik denk dat de meeste forum'ers dat wel kennen aan het einde van het seizoen bij hun courgetteplanten. Geen idee of mesten helpt maar de plant gaat nog wel even door, de vruchten zijn alleen niet meer zo strak als voorheen

Ah dat zijn duidelijke antwoorden eigenlijk wel logisch dat het minder word na een tijdje.

Ik zal bijmesten, en misschien ook zorgen dat de plant wat minder vruchten tegelijkertijd maakt, zodat er meer energie in iedere vrucht kan gaan. Op het moment zitten er vaak meerdere vruchten aan.