Thtsm Geplaatst: 15 mei 2017 Geplaatst: 15 mei 2017 Hallo allemaal, Bij mij in de kas doet zich een voor mij vreemd fenomeen voor. De bladeren van verschillende planten worden paars/blauw achtig en gaan wat slapjes hangen. Hopelijk is er iemand die weet wat het probleem is, en natuurlijk hoe dit opgelost kan worden. De planten staan in een kas, niet op de tocht oid. De foto's spreken helaas voor zich.. Alvast bedankt voor de hulp!! Quote
Kemu Geplaatst: 15 mei 2017 Geplaatst: 15 mei 2017 Doet me denken aan fosfaat tekort. In wat voor grond staan je planten? Quote
Ann123 Geplaatst: 15 mei 2017 Geplaatst: 15 mei 2017 Door koude worden ze ook paars. Maar nu is het net zo warm. Als het jonge blad paars ziet zal het dus niet door de kou zijn. Quote
Bit Geplaatst: 15 mei 2017 Geplaatst: 15 mei 2017 Beide planten : koude inderdaad. Trekt vanzelf bij deze warme dagen met de nwe groei. Niks doen, hopen op niet weer 3 weken koud weer. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.