Geplaatst: 30 mei 20178 j Ik vond dit gisteravond in de pruimenboom, wat is het ? En kan het kwaad? Je krijgt het er niet zomaar afgeveegd en de bolletjes zijn hard.
Geplaatst: 30 mei 20178 j Dopluis. Zuigt behoorlijk wat voeding uit de plant. Helaas heb ik geen tip voor biologische bestrijding... Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Geplaatst: 31 mei 20178 j Ik heb ze ook op mijn pruimenboom. Ik kan ze er wel afduwen. dan valt het op de grond. ik weet niet of ze daar dan verder zich ontwikkelen of dat dat goed genoeg is.Van dopluis lees ik dat het vooral op blad en nerf zit, maar het zit bij mij echt alleen op de takken. Als ik zo'n bolletje wegduw dan is het eronder wittig en stoffig.
Geplaatst: 1 juni 20178 j Auteur Bij mij zit het inderdaad ook alleen op de takken ... dus weet niet of het dan echt dopluis is ?
Geplaatst: 1 juni 20178 j ik heb nu zoveel mogelijk losgemaakt en op de grond laten vallen, hopelijk droogt het daar uit of verzuipt als het gaat regenen geen idee of dit helpt
Geplaatst: 4 juni 20178 j Auteur Ik kreeg het er inderdaad ook afgekrabt. Nu hopen dat het voldoende is
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.