marijke Geplaatst: 3 juni 2017 Geplaatst: 3 juni 2017 Excuus voor de onduidelijke foto ('k kreeg het helaas niet beter). Wie weet wat dit voor een beestje op de Lavendel is?Ongeveer 3/4 cm groot, bruin met donkere lengtestreep en bolrond.Kan dit beestje kwaad en wat kan ik er zo nodig aan doen? Alvast dank! Quote
Luig81 Geplaatst: 3 juni 2017 Geplaatst: 3 juni 2017 Ik heb dezelfde soort ook op mijn lavendel zitten, weet ook niet wat het is Ben benieuwd Quote
lucike Geplaatst: 3 juni 2017 Geplaatst: 3 juni 2017 Op basis van deze foto is dat toch onmogelijk te zeggen?het lijkt een rups, maarja.... Quote
harms1 Geplaatst: 3 juni 2017 Geplaatst: 3 juni 2017 Nee...is niet te zien hoor... andere foto? Quote
speets Geplaatst: 4 juni 2017 Geplaatst: 4 juni 2017 ... en dan in het draadje dat daar speciaal voor is: insecten-foto-s-en-verhalen-t5261.html Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Bit Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 @Marijke : zo'n takje nemen en op de grond leggen en dán foto met je mobiel nemen, dan is de focus van je 'camera' beter. en inderdaad : is een topic voor he ? ( wat Speets noemt ) Quote
Luig81 Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 @marijke,in het topic dat speets heeft aangedragen heb ik een foto van een dergelijk beestje als jij beschrijft geplaatstDeze Quote
marijke Geplaatst: 5 juni 2017 Auteur Geplaatst: 5 juni 2017 Fijn, dat is hem, op welke pagina kwam je hem tegen?131 Pagina's insecten doorploegen is een hele klus...je zou er nachtmerries van krijgen Quote
Charly Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 Fijn, dat is hem, op welke pagina kwam je hem tegen?131 Pagina's insecten doorploegen is een hele klus...je zou er nachtmerries van krijgen Oh hemel! Jullie hebben goudhaantjes. Heb ik ook. (Nou ja. De rozemarijn dan, en de salie en inmiddels ook de lavendel) Hij vliegt niet. Maar dat is dan ook t enige voordeel. Zij, en hun larven, vreten je hele plant kaal als je niet uitkijkt. Ik 'tik' de planten en trap ze dan stuk op de tegelvloer, naar. Maar het heeft weinig effect hier hoor. Als je ze nog weinig hebt: meteen ingrijpen zou ik zeggen! Quote wees bevriend met kleine dingen
marijke Geplaatst: 6 juni 2017 Auteur Geplaatst: 6 juni 2017 Oke, bedankt, ik ben er dus niet echt blij mee.Gelukkig haalde ik ze iedere keer al weg, maar dat ga ik nu nog fanatieker doen. Quote
Bit Geplaatst: 6 juni 2017 Geplaatst: 6 juni 2017 Fijn, dat is hem, op welke pagina kwam je hem tegen?131 Pagina's insecten doorploegen is een hele klus...je zou er nachtmerries van krijgen op pagina 130. de voorlaatste pagina dus. Quote
marijke Geplaatst: 6 juni 2017 Auteur Geplaatst: 6 juni 2017 Dank je wel, Bit, ik was op pagina 1 begonnen met bladeren... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.