Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Één van onze twee meloenplantjes trekt het precies niet meer. Op 2 dagen tijd is de sukkel volledig tegen de grond gaan liggen en wordt een platte slappe hoop. De andere plant die ernaast staat blijft wel goed groeien. Wat zou het probleem kunnen zijn en zou de plant nog te redden vallenIMG587712591497426472.JPG??

Geplaatst:

Zijn de wortels niet aangevreten ofzo? Waardoor de plant geen of te weinig water krijgt. Deze is niet meer te redden vrees ik.

Misschien eens voorzichtig voelen bij de wortel, soms kunnen slakken of muizen precies aan de voet en stuk eruit vreten waardoor je hele plant dood gaat.

Geplaatst:

Misschien een gevalletje van: "een komkommer giet je groot, een meloen giet je dood" ?

als het niet kan zoals het moet, dan moet het zo als het kan

Geplaatst:

Oeps, teveel water zou wel eens kunnen het geval zijn welke hoeveelheid water heeft een meloenplant dan wel nodig??? Zou de plant echt niet meer te redden zijn???

Geplaatst:

Reden zie ik niet, kan velerlei zijn, maar nee, deze is niet meer te redden.

Geplaatst:
Oeps, teveel water zou wel eens kunnen het geval zijn welke hoeveelheid water heeft een meloenplant dan wel nodig??? Zou de plant echt niet meer te redden zijn???

Niet zoveel, veel belangrijker is niet tegen de stam te gieten, maar beter op de grond er naast.

Meloen is echt heel leuk maar wel lastig hoor, ik zie vaak goede resultaten wanneer mensen de planten een beetje verwaarlozen, dus niet teveel aandacht en water geven.

In de kas top ik de planten en leid ik 1 scheut per plant omhoog. Zijscheuten knip je in op 2 bloem knoppen. (Altijd 1 reserve)

als het niet kan zoals het moet, dan moet het zo als het kan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...