Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb in mijn moestuin een paksoi staan alleen hij wordt nu aangevreten. Ik heb al bekertjes bier staan tegen slakken. Wat kan ik hier aan doen?149768770628938239553999891497687743.jpg1497687745744207218993579171497687756.jpg149768775760684887899365271497687776.jpg

Geplaatst:

Alle andere klassieke middeltjes tegen slakken.

Biervallen werken perfect, maar je moet zorgen dat er een afdakje bovenstaat zodat het bier niet aangelengd wordt met regenwater, want dan trekt het minder slakken aan. Ook biervallen waar dode slakken in liggen zijn minder aantrekkelijk.

Verder kan je ook scherpe voorwerpen gebruiken zoals ruw zand, gebroken eierschalen of schelpen...

Koffiegruis zou ook moeten werken.

Wat ook goed werkt, maar redelijk duur is, is een (houten) omkadering maken en bovenop het hout een koperlintje spannen.

Je moet maar eens opzoeken op internet, daar zal je veel meer vinden.

Succes!

Geplaatst:

Hier op het forum zijn al legio draadjes over slakken.

Even de zoekfunctie gebruiken, rechts boven.

En geloof vooral niet alles wat er beweerd wordt: die "scherpe voorwerpen" werken dus niet.

Dat praat iedereen elkaar na, maar lees zelf maar...

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Je kunt eens in de avond naar je tuin gaan, tegen de schemering komen de slakken tevoorschijn. Ik doe dat regelmatig en knip ze dan gewoon door.

Verder kun je planken neer leggen, daar zitten ze overdag onder en kun je ze weghalen als je de plank omdraait. Bij mij werkt dit doorgaans prima.

Zijn het wel slakken? Het kunnen ook rupsen zijn, daar stikt het bij momenteel van in de kolen en bessenstruiken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...