Lowie Posted June 18, 2017 Share Posted June 18, 2017 Indien wel, hoelang precies? En zijn er manieren om dit proces te versnellen? Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn1ap Posted June 18, 2017 Share Posted June 18, 2017 Ruw materiaal composteerd altijd trager.. als het droog is gebeurt er zelfs bijna niets! Fijnmalen en of beestjes op zetten kan helpen.. Mengen met ander afval Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lowie Posted June 18, 2017 Author Share Posted June 18, 2017 Zou paardenmest en grasmaaisel een goede aanvulling zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 19, 2017 Share Posted June 19, 2017 Nu het topic nog zeer kort is, en de berichten ook, kan je gewoon op 'plaats reactie' klikken om te antwoorden. In plaats van op de quote knop. Bedankt Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 19, 2017 Share Posted June 19, 2017 Als je bladeren bedoelt.....Ik schat niet speciaal langer dan andere/de meeste boombladeren. Als je hout bedoelt, eventueel gehakseld, dan is beuk vrij hard en verteert tamelijk langzaam. Beide voor compost geen probleem, aangezien het "bruin"(koolstofrijk) materiaal is en dit hoeft in rijpe compost niet geheel weg te zijn. Voor compostering meng je "bruin" met ongeveer gelijke hoeveelheden "groen" als een vuistregel. Voortdurend vochtig houden bevordert omzetting, net als lucht in de bak. Eigenlijk kun je het als ander gemiddeld hout c.q. blad beschouwen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts