Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

wat voor plantje is dit


zilverharry1

Aanbevolen berichten

Clematis chiisanensis Korean Beauty, maar ik twijvel over de zaad/vrucht beginsels achter de bloem en de leie achtige steel ziet er wel tof uit.

 

edith nee denk dat ik hem fout heb

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niks aantedoen als je het niet expres hebt gedaan, en gebeurd je vast geen 2de keer dat je zoiets perongeluk doet.

Ik vindt hem heel mooi in iedergeval apart ook ik had geen idee dat hier zulke grote lange orchideeen groeide.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later ...

Nee, dit is geen clematis en geen beschermde orchidee.

 

Dit is epipactis helleborine. Breedbladige wespenorchis.

 

Algemene orchidee in Nederland. Groeit +/- 25 jaar ondergronds, bloeit dan een of twee jaar en verdwijnt weer. Soms zie je ze massaal in gemeenteperken. Omschoffelen helpt maar ten dele.

 

De moeraswespenorchgis en zijn amerikaanse verwanten zijn tegenwoordig geliefde tuinplanten.

 

Epipactis helleborine groeit in droge schaduw op zure, zandige bodems.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Memph. Nu schop je tegen mijn been.

 

Het is een wat algemener voorkomende orchidee ja. Maar wat is algemeen. Op sommige plekken ja.

Het is overigens wel een beschermde. ALLE orchideën zijn beschermd , en niet voor niks.

 

Leeft het ding nog ? Gewoon nooit meer doen he ! haha nooooit meer doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als kind verzamelde ik ze. Zo had ik op een gegeven moment allerlei kleurslagen. Groen, dofrood, roze, wit. Maar zo'n collectie houd niet lang stand omdat de plant zich gedraagt als een eenjarige. Vergelijk het maar met vingerhoudskruid.

 

Op boswegen waar de schimmel van de plant het meeste voedsel vind tref je soms exemplaren aan van meer dan een meter hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...