Geplaatst: 6 augustus 20178 j Mijn Vaccinum corymbosum stekken van de zomer 2016 ,hebben hier en daar een licht geel bladje. Mogen zulke stekken al meststof toegediend krijgen ,ze staan opgepot in pure turf
Geplaatst: 6 augustus 20178 j Zou eerder adviseren voor een mengsel van turf, zand en potgrond in pot* en bemesten, later als ze aan de groei gaan en in wat grotere potten, met wat compost. Hebben weinig nodig, arme grond, maar turf alleen is geen echt groeimedium....wel goed (in een) stekmedium. Ook een laagje hakselhout/boomschorssnippers of kokosdoppen bovenop levert in de loop der jaren wat voedsel en helpt om grond vochtig en luchtig te houden. * Persoonlijk probeer ik gebruik van turf zo veel mogelijk te vermijden. Bij opkweek van bomen en struiken in pot gebruik ik graag houthaksel (evt. bijgemengd) dat al behoorlijk verteerd is en heb er prima ervaringen mee. Veel potgrond is overigens - er zit bijna altijd al behoorlijk wat turf en veen in - op zich zuur genoeg voor Amerikaanse blauwe bes (Vaak rond de PH 5,5 of nog zuurder, staat als het goed is op de zak!) ...maar ook te voedzaam vanwege toegevoegde mest. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.