adelheid Posted August 14, 2017 Share Posted August 14, 2017 Beste Allemaal, Elk jaar blijven nog veel onrijpe meloenen over aan het einde van het seizoen. Kent u een recept hiervoor? Het zijn verschillende soorten meloen. Wij gebruiken Géén Suiker! Verder lusten we bijna alles Alvast bedankt voor het meedenken. Groetjes Adelheid p.s. watermeloen hebben we niet. Quote Groene vingers kun je kweken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted August 15, 2017 Share Posted August 15, 2017 Hoi Adelheid, Wat je in Turkije veel kunt kopen, zijn onrijpe suikermeloenen. Hoe kleiner, hoe lekkerder ze zijn. Het wordt 'kelek' genoemd (als in que? + lek). Je kunt ze rauw eten, maar ook inmaken. Ik ben dol op beide varianten! Heb je ze wel eens rauw op? Een kruising tussen appel, komkommer en courgette. Heel knapperig en lekker! Maar hoe groter, hoe minder smaakvol. Grootte van 2/3 flinke eieren is het mooist. Ze zijn wel een week of 3 houdbaar in de koeling. Inmaken op zn Turks doe je met veel knoflook, citroensap en schijfjes, water-azijn mengsel, zout en verse hete peper en dan je vulling. Bv kelek, komkommer of augurk, wat sperziebonen, witte kool en wortel en (on)rijpe tomaten. Eet smakelijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
adelheid Posted August 16, 2017 Author Share Posted August 16, 2017 Hallo Mellie, Ik ga toch eens hier bij de turkse winkel kijken. Je idee is toppie, ik wil mijn hollandse zelfkweek meloenen wel inmaken, haha, as het lukt...Dank je wel voor je reactie. Fijne dag nog. Quote Groene vingers kun je kweken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted August 19, 2017 Share Posted August 19, 2017 Graag gedaan! Overigens bijna niet te verkrijgen in de Turkse winkels hoor. Zo ongeveer 2 weken per jaar en ook niet elke winkel. Veel succes in elk geval en eet ze! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts