Jump to content

Aubergines in olijfolie (met vertaling)

gerbera

Recommended Posts

Hello,

ik heb dit recept al een keer of twee gedaan en de aubergines zijn verrukkelijk!!

Alleen..is het in het Italiaans!!! .. sorry maar ik had geen zin (een geen tijd) om alles te vertalen

Dit recept is zo makkelijk omdat de aubergines niet gekookt hoeven te worden, ze "koken" door de zout en de azijn..

Als ik al schreef, is het resultaat super lekker!!

http://emmamma.blogspot.com/2009/04/melanzane-sottolio-senza-cottura-e.html

--------------------------------

Okkkkkkkkkkei, hier komt de vertaling, het resultaat is zo lekker dat jullie moeten dit gerecht gewoon kunnen proberen

Ingredienten:

aubergines 4 (voor 1potje)

witte azijn

grove zout

knoflook

origano

lauriel

chilli pepers

olijf olie

glazen potje(s)

1 vergiet

1 pan of kom

1 ronde bord

Aubergines schillen, in plakjes van 1 cm en dan in reepjes snijden.

Reepjes in het vergiet leggen (en het vergiet in de pan of kom).

Grove zout met de aubergines mengen (met de hand), ze moeten mooi bedekt zijn met zout.

De bodem van het vergiet mag niet de bodem van de pan/kom aanraken anders komen de aub. in kontakt met het water en de bedoeling is juist dat de aub. hun water/vocht verliezen.

Aub. met een bord bedekken en op de bord een gewicht zetten zodat de aub. onder druk blijven, en meer vocht eruit komt.

Zeker 10 uur laten zitten.

Na deze tijd, aub. met de hand wringen zodat de rest van het water eruit komt.

Nu de aub. in een kom zetten, azijn erop gieten zodat ze helemaal eronder liggen. Zo moeten ze zitten voor ong 3 uurtjes.

Daarna weer goed wringen, meerdere keren als het nodig is.

Nu potjes nemen, aub. erin proppen, hier een daar een teen knoflook, lauriel, chilli etc...en de olijfolie. Aub. good aandrukken en potje met olie vullen totdat alles onder de olie is.

Zeker 1 week wachten maar ze kunnen ook langer bewaard worden.

Ik steriliseer de potjes niet, want azijn en zout werken als conservering.

Buon appetito!

Gr

Ilaria

Edited by Guest

Dit ga ik zeker een keer proberen. Waarschijnlijk met gekochte aubergines, want die dingen van mij werken nog steeds niet mee.

Vallen de bloemen er bij jou ook steeds af......

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Dit ga ik zeker een keer proberen. Waarschijnlijk met gekochte aubergines, want die dingen van mij werken nog steeds niet mee.

Vallen de bloemen er bij jou ook steeds af......

Yep, niks mee te beginnen, en ik heb hier 5 aubergines staan... bloeien doen ze wel, ruim, maar de bevruchting komt kennelijk niet tot stand, of wel, maar dat de bloemen/zaadseltjes alsnog er af vallen... In het begin hielp ik de plantjes nog met de bevruchting, maar heb het inmiddels opgegeven...