appelmoestuin Geplaatst: 27 augustus 2017 Geplaatst: 27 augustus 2017 Hoi! Ik heb 3 kleine fruitboompjes achter in de tuin staan welke helaas al een tijd niet verzorgd zijn. Heeft iemand enig idee of ze nog te redden zijn? Het gaat om de volgende 3: Aalbes Kruisbes Framboos De framboos heeft vorig jaar nog veel opgeleverd maar doet dit jaar helaas niets meer, de aalbes en de kruisbes gaven vorig jaar enkele losse besjes maar niet veel, en dit jaar helemaal niets meer. Hopelijk weet iemand of er nog iets te redden valt, bedankt alvast! Quote
Fruittuin17 Geplaatst: 27 augustus 2017 Geplaatst: 27 augustus 2017 Waarschijnlijk wel te "redden". Hoewel er weinig te redden valt want alles leeft nog toch? Geeft alleen geen vrucht.Weet je welk ras de framboos is? Zomerframboos geeft geen vrucht op oude takken dus dat klopt wel. Ik zou de lelijke takken van de framboos tot de grond afknippenAalbes geeft ook geen bessen op oud hout dus ook die verjongen. Kruisbes kan waarschijnlijk ook snoei gebruiken, vooral binnen in de struik en wellicht ook wat verjongen. Zolang de plantjes niet dood zijn is er niks mis mee hoor Quote
mkleinman Geplaatst: 27 augustus 2017 Geplaatst: 27 augustus 2017 Laat je ze in deze bakken zitten? Ik zou in elk geval ook organische mest toevoegen zodat de planten volgend jaar weer voldoende voeding hebben om te kunnen groeien. Quote Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
pippi Geplaatst: 27 augustus 2017 Geplaatst: 27 augustus 2017 Ik zou ze lekker in de volle grond zetten, ik denk dat ze daar al een stuk van opknappen. Quote
Bit Geplaatst: 28 augustus 2017 Geplaatst: 28 augustus 2017 De berken uit die pot trekken waar de kruisbes in staat is ook wel een tip. De berk doet het wel goed Jawel hoor. Beter gaan verzorgen, grotere potten of liefst de volle grond in dus. Quote
speets Geplaatst: 29 augustus 2017 Geplaatst: 29 augustus 2017 De berk doet het wel goed Ja, stenen eruit gooien en lekker met de wortels in de volle grond zetten Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.