speets Posted August 31, 2017 Share Posted August 31, 2017 In plaats van de bestelde zaden van een dwergwaterlelie kreeg ik deze knikkers, in een zakje waar 'Lotus' op stond Nu vind ik dat ook wel leuk, maar ik ben bang dat deze grote zaden van een reuzensoort zijn... Heeft iemand een idee wat hier uit komt? Waterlelie? Lotus? Groot? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan500 Posted December 29, 2017 Share Posted December 29, 2017 Ik Denk dat het lotuszaden zijn maar om zeker te weten wat het is.Moet ik zien waar je ze gekocht hebt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Steendam Posted January 28, 2018 Share Posted January 28, 2018 de wetenschapelijke naam van een waterlelie is Nymphaea als je dat naar de engelse volksnaam vertaalt is dit lotus dus dat zijn warschijnlijk gewoon de zaden die je besteld hebt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted January 28, 2018 Author Share Posted January 28, 2018 Verwarrend! Ik dacht dat de Latijnse naam van de lotus Nelumbo nucifera was. Maar ik zie nu inderdaad ook Nymphaea. Nou ja, hij is ontkiemd en we zullen zien wat er uit komt Sowieso prachtig om te zien hoe zo'n keiharde knikker - als hij eenmaal uit zijn schulp is gekropen - razendsnel transformeert tot een bundel ranke bladeren Deze foto is van 3 dagen geleden, maar intussen komt hij al boven het wateroppervlak uit en is er een tweede blad in aantocht. Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted January 29, 2018 Share Posted January 29, 2018 Mooi! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts