marije124 Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 Hoi, Helaas heb ik zojuist bijna al mijn uien weggegooid ivm maden aan de wortelkanten. Uienvlieg denk ik dus. Hoe ik eraan kom op een stuk grond waar nooit moestuin geweest is snap ik niet maar...............Kan ik op het stuk grond waar ze uitgekomen zijn nu nog wel wat nieuws zaaien?Ik denk aan bonen, snijbiet en groenlof..............geen wortelgroenten dus.Of kan ik stuk beter gewoon kaal houden dit jaar om teleurstellingen te voorkomen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 Ik zou toch wortels zaaien dan denk ik. Dan gaan de beestjes in elk geval weg. Ik weet niet of en hoe lang ze anders in de grond aanwezig blijven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marije124 Posted July 10, 2011 Author Share Posted July 10, 2011 Ik zou toch wortels zaaien dan denk ik. Dan gaan de beestjes in elk geval weg. Ik weet niet of en hoe lang ze anders in de grond aanwezig blijven. Wortels? Dan gaan ze toch gelijk aan de wortels verder lijkt me?Daarbij zet ik nooit wortels want die lusten wij niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
essiebes Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 Uienvlieg houdt niet van wortels. Daarom is juist wortels met uien een hele goede combinatie. De wortels houden de uienvlieg weg, en de uien houden de wortelvlieg weg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 Kan ik op het stuk grond waar ze uitgekomen zijn nu nog wel wat nieuws zaaien?Ik denk aan bonen, snijbiet en groenlof..............geen wortelgroenten dus.Of kan ik stuk beter gewoon kaal houden dit jaar om teleurstellingen te voorkomen?Ja hoor je kan er gewoon wat nieuws zaaien. Om zeker te zijn anders eerst even voor zaaien bij de groente die daarvoor geschikt zijn, tegen de tijd dat ze uitgeplant kunnen worden zijn de achtergebleven maden dood en/of zal de schade die ze veroorzaken beperkt zijn door het sterke wortelgestel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts