Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Die braam van mij is nog te klein om te stekken ik ben benieuwd of hij in de zomer lekker door groeit dan heb ik misschien bij de najaar MTFD wel stekken.

Tay en boyson zal ik even voor je kijken. Maar die boyson die ik heb komt van jou af omdat je hem niet meer wou?

Ik heb nog wel zaden liggen van meloen komkommer als je wil?

https://www.vreeken.nl/131400-meloenkomkommer-antepin-iyisi

Heb je voor mij nog enkele grotere vierkante bakken waar ik boompjes in op kan kweken?

Heb er vorige keer 2 van je gehad maar die zitten al vol.

Geplaatst:

Hoi Angela,

De Boyson is inderdaad oorspronkelijk van mij afkomstig en volgens mij was de kluit zo groot dat je nog een deel aan Appelvrouw hebt gegeven. Ik worstel erg met het uitroeien van het gras waar ik ruimte voor wat fram of braambozen wil creeeren. Wacht nog maar even met uitsteken daarom

groetjes

Vincent

Geplaatst:

Hoi Angela,

De komkommer (is eigenlijk een meloen, maar ik snap waarom Vreeken ze zo noemt) klinkt aantrekkelijk. Ik heb een zeer directe verwant - gekocht bij Vreeken- tweemaal in mijn kas gehad, maar geen succes wegens gebrek aan bestuivers. Heb jij toevallig goede ervaring er mee in de buitenlucht?

Ik heb trouwens nog zaden van mijn versie.

groet

Vincent

Geplaatst:

Ah dan vrees ik dat ie in de open lucht zonder afdak helemaal niks wordt. Zijn neef had in de kas ook als eerste last van schimmels. Dus.. dan bedank ik voor de eer. Maar leuk dat je er zaden van hebt Angela.

Geplaatst:

Vraag en aanbod aangepast.

Aan de vraagzijde zou ik vooral erg blij worden van (erg) vroege tomaten zaailingen die rechtstreeks door mogen naar de kas. Verder inmiddels besloten zelf toch ook wat te gaan zaaien ondanks mijn plaagdieren op zolder. Zo probeer ik dit jaar een lage Physalis met medicinale eigenschappen uit (het lichte bittertje bij een voor de rest zoete bes komt denk ik van die mogelijk geneeskrachtige stoffen).

Geplaatst:

Hi Goldfish

Bedoel je erg vroege tomaten. Of dat de zaailingen erg vroeg zijn? Ik ga morgen zaaien. Maar heb er zeker een paar tussen die erg vroeg dragen. En ten tijde van de mtfd staan ze bij mij ook al in de kas hoor.

Zal ik er wat extra voor je zaaien morgen? Ik kan als vroege tomaat de B&R boar aanbevelen (vleestomaat) en de blush natuurlijk (echt mega lekker sappig romaatje) Al mijn soorten voor komend jaar vind je in mijn laatste moestuin update. Lees wel of ik je ergens blij mee kan maken!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Hoi Charly,

Tof aanbod dat je doet en je stelt een goede vraag. Wat ik bedoel is dat ik "erg vroeg in het seizoen" al tomaten uit eigen kas wil kweken. Zeg maar op voorproefje op de zomer wanneer ook mijn phyto-resistente buiten soorten goed productief zullen worden. Ik denk aan een plant of vier, de rest vul ik wel met de tomaten die ik toch altijd wel binnenkrijg met standaard ruils.

Dat " erg vroeg in het seizoen" kan dus ook bereikt worden met middelvroege rassen die eerder dan normaal gezaaid worden en de ruimte (en het licht) hebben om half april al groter te zijn dan gebruikelijk.

Dus... kijk maar wat je doet. Is er iets op mijn lijstje waar jij wat aan hebt? Ik laat mij elk jaar verrassen wat ik nu weer aan smaken in de kas heb aan tomaten. Ik baal wel alleen dat ik niet meer heb kunnen achterhalen welk soort (seizoen 2015) mijn vrouw nu zo lekker vond.

Op die aparte komkommer kom ik nog terug............ (oei).

V.

Geplaatst:

Is de roze blauwe bes nog beschikbaar? Ik heb appel komkommer zaadjes, en ga een paar zaaien, dus dan heb ik (hopelijk ) een plantje tegen die tijd.

Geplaatst:
Ah dan vrees ik dat ie in de open lucht zonder afdak helemaal niks wordt. Zijn neef had in de kas ook als eerste last van schimmels. Dus.. dan bedank ik voor de eer. Maar leuk dat je er zaden van hebt Angela.

Hij deed het wel hoor heb meerdere vruchten kunnen oogsten.

Van schimmel kan ik me niets herinneren.

Ik zet komkommers eigenlijk nooit in de buitenlucht dus zou ook niet weten of een van de soorten die ik heb het wel goed zou doen buiten?

Ik heb nog gezocht naar een foto maar kan er geen vinden.

Geplaatst:

Hi Goldfish

Ok ik zal mijn beste tomaten rassen voor je zetten. 4 stuks!

En ik neem wat komkommerzaadjes chrystal lemon voor je mee.

Was in je lijstje aan het snorren.

Wat bedoel je met containers? Jerrycans? Kan me er niet echt een voorstelling bij maken

Ik ga dit jaar alcohol maken. Dus zoek nog zaken daarvoor.

Anders is een nashi-loot ook leuk. Ik heb een jonge Nijisseiki staan.

Nou. Zoiets?

Geplaatst:

Hoi Charly !

Dank je wel voor de 4x tomaat ! Met containers bedoel ik.... kweekpotten of kuipen. De vierkante 11 liter is (indien vierkant) dus het meest populaire model voor het kweken van een verdovende en medicinale plant waar je ook touw van kan maken.

Dus niet geschikt voor bier maken..... ik heb dus 5 soorten Nashi stekken in potgrond staan (3 of 4 stekken per kuip, een deel gaat naar Appelvrouw). Loopt uit en bloeit allemaal maar ik moet nog zien of het allemaal echt goed geworteld is. Bovendien heb ik vandaag luis er op geconstateerd dus heb weer een uitdaging er bij.

Dus maar een paar Nashi's doen? Of toch "containers?"

Vincent

Geplaatst:

@ Wortel. Ik vrees ook dit jaar weer voor de Witte Akebia.... Weliswaar ruim op tijd afgelegd, maar bovengronds (dus in een pot, kan niet anders gezien het geringe open liggend grondvlak) en dat is niet best geweest met de matige vorst. De Osborn Prolific ziet er wel prima uit.

Geplaatst:

Helemaal goed hoor. Ik zag net tot mijn grote verbazing dat 1 van de 2 stekje die je dit najaar hebt meegegeven begint uit te lopen!! Nooit meer verwacht, maar eigenlijk tegen beter weten in netjes in de schuur laten overwinteren Ze zijn dus blijkbaar sterker dan gedacht.

Ik zal nog een foto in mijn seizoen posten. (je zal het potje wel herkennen)

Dus alleen de vijg is perfect.

Als je nog wat te binnen schiet waar ik je aan kan helpen laat het maar weten!

Geplaatst:

Hoi, Vinc,

Vroeg rijpende tomaten Yana voorgezaaid. Rijpen 80-85 dagen na opkomst. Lekkere Oekrainse salade-vlees tomaten. Ook RSR en Vicasol (vorig jaar gedroogde tomaatjes in olijfolie gemaakt - )... Hoeveel wil je hebben?

Geplaatst:
Hoi, Vinc,

Vroeg rijpende tomaten Yana voorgezaaid. Rijpen 80-85 dagen na opkomst. Lekkere Oekrainse salade-vlees tomaten. Ook RSR en Vicasol (vorig jaar gedroogde tomaatjes in olijfolie gemaakt - )... Hoeveel wil je hebben?

Hoi Yuras,

2x Yana, 2x Vicasol 2x RSR is dat wat? Naar welke maten aan potten gaat jouw voorkeur naar uit?

Geplaatst: (aangepast)

OK, alle 3 genoteerd (dit jaar nieuwe aan het proef - Red Jewel, middelmatige lekkere tomaten, F2...)

Wat pottenmaat betreft - min. 10L, hoe groter pot is hoe beter voor mijne boompjes

aangepast door Gast
Geplaatst:

Hi Goldfish,

Ging jij nog langs Vreeken?

Ik heb een bijzondere cosmos gezien die ik graag wil proberen.

Schijnt erg lekker te ruiken. En daar ben ik nogal van

Ook vind ik em erg mooi. De Cosmos atrosanguineus 'Chocamocha'. Alleen die naam al!

https://www.vreeken.nl/705650-cosmos-atrosanguineus-chocamocha

Mocht je gaan, wil ik er wel 4 hebben denk ik.

Lees em!

Geplaatst:

Charly genoteerd! Als er twee of meer bestellingen zijn ga ik zeker, als het bij eentje blijft wanneer ik het handig kan combineren met iets, maar dat gaat vast nog wel lukken. Dus verheug je vast maar op de Chocolade-Mokka Cosmos.

Moet ik de wortelstokken gewoon in een ruime pot met grond stoppen in de tussentijd?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...