Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Goldfish spring rolls: aardbei toegevoegd!


Goldfish

Aanbevolen berichten

Om de laatste twijfelaars over de streep te trekken: dinsdag 3 april ga ik 's morgens/begin van de middag naar Vreeken. Ik heb e e n bestelling, dus heb nog genoeg ruimte in mijn rugzak om meer inkopen te doen.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de roze blauwe bes nog beschikbaar? Ik heb appel komkommer zaadjes, en ga een paar zaaien, dus dan heb ik (hopelijk ) een plantje tegen die tijd.

 

Hoi Indy,

 

Ben een beetje traag met reageren. Die Roze Blauwe bes heeft de brand in mijn kas prima overleefd, dus wil hem best ruilen voor 1 of liever 2 zaailingen van de Appelkomkommer. Hoe teel jij die normaal? Binnen of buiten? Wel of geen bescherming tegen regen buiten? Vreeken zegt dat het telen buiten steeds beter gaat....

 

En heb je nog een paar zaden van muizenmeloen voor mij toevallig?

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nasuada, de Chayote's doen het weer (te) prima. Een van de exemplaren vind het leuk om bij 15 graden en een raam op het Noorden, zo'n 5 centimeter per dag te groeien..... Ben ik even blij dat het over 2,5 week al weer MTFD is!

 

Als ruil zou ik wel 1 zaailing (of 2 zaden per soort) van elk van de vier Pompoenen die je noemt willen hebben. Of beter van de drie want die Atlantische Reus is voor mij te veel werk om klaar te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal goed hoor. Ik zag net tot mijn grote verbazing dat 1 van de 2 stekje die je dit najaar hebt meegegeven begint uit te lopen!! Nooit meer verwacht, maar eigenlijk tegen beter weten in netjes in de schuur laten overwinteren Ze zijn dus blijkbaar sterker dan gedacht.

Ik zal nog een foto in mijn seizoen posten. (je zal het potje wel herkennen)

Dus alleen de vijg is perfect.

 

Als je nog wat te binnen schiet waar ik je aan kan helpen laat het maar weten!

 

@ Wortel, het zijn sterke woekeraars die Akebia, maar deze verrast mij ook wel. Hoe gaat het met die stinkende boomtomaat? Zou verwachten dat ie de vorst niet heeft overleefd, maar anders wil ik die wel asiel verlenen (voor 1 seizoen in elk geval). Het alternatief is natuurlijk die spotgoedkope zeer pure (70%, nog liever 81 of 85% maar die zijn niet altijd voorradig) chocolade bij Lidl en Aldi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

leuk leuk, die wil ik over het vreselijke blauwe afdekzeil waar het oude riet nog onderligt laten groeien.

Ik noteer de pompoenen en ik heb evt ook tomaten planten ( yellow en black cherry tomaten heb ik net verspeend en voeg ik aan de lijst toe.

Heb ook wat hebbe dingetjes voor de vreken bestelling moet nog even de bestelnummer opzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn bestelling voor vreeken:

Bergamot 3344000

Pindakaasboom 357100

Zoethout 37217

Kattekruid 347650

Hoe doen we dat met betalen? Zal ik het overmaken of stuur je mij een tikkie of beta ik het Op de mtfd?

Het is allemaal overbodige niet noodzakelijke hebbe zaadjes dus doe er niet te veel moeite voor:-)

Wel heel leuk weer allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestellen bij Vreeken: graag zoals Nasuada doet het Vreeken "nummer" er bij vermelden omdat ik mij anders een ongeluk zoek in de winkel (of zelf de nummers moet ophalen).

 

Betaling: maakt mij niet uit, cash op de MTFD is wel zo handig. Lukt het daar dan niet, dan stuur ik wel een PM met mijn banknummer of een Tikkie. In elk geval pas betalen wanneer ik de spullen heb kunnen aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nasuada: de zaden van de Pindakaasboom waren niet voorradig bij Vreeken (helaas, pindakaas dus) Verder klopte het nummer van de Bergamot niet helemaal (extra 4?) dus heb ik maar het meest gelijkende exemplaar qua nummer meegenomen (334000). Klopt het niet, dan houd ik ze zelf.

 

@ Charly: Ik heb de Cosmos 4x in huis, maar in tegenstelling tot oppotten, kreeg ik het advies e.e.a. koel en donker te bewaren in de originele verpakking. Dat laatste maar doen (lees de vliering van de schuur)?

 

@ Iedereen: mijn eigen Vreeken kooplust heb ik tot 10 euro weten te beperken deze keer. Goed he?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai Vincent,

 

Heb je nog een stekje van de nashipeer en een paar zaden van de afrikaanse aubergine?

IK heb een aantal vroege tomaten extra gezaaid:

-tomatito, hier heb ik het meeste van

-Malakhitovaya shkatulka:

-Lange aermer

 

Verder heb ik pompoen smal sugar, buitenkomkommer marketmore en armenian yard long meloenkomkommer..natuurlijk nog te vroeg om te zaaien maar kan een paar zaden meenemen.

 

Hoe lang duurt het voor de chayote gaat aanslaan? Weet niet of je eventueel een extra hebt

 

groetjes Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Nashi: ik heb van elk van de vijf soorten Nashi, 3 stekken genomen en in 1 container gestopt. Of alles goed geworteld is valt nog te bezien, plus dat ik ze zal moeten splitsen om in elk geval Appelvrouw haar aandeel te geven. Maar zoals je ziet ik kan desnoods nog alle rassen geven aan je. Verder twijfel ik ook een beetje aan de betrouwbaarheid van de labels van mijn leverancier (zie elders op het forum).

 

Chayote: je hebt geluk. Iemand op mijn volkstuin wil hem toch niet hebben dus heb een exemplaar voor je die bovendien het gegarandeerd doet. Dus... maar op jouw naam zetten? Ze lopen trouwens bij Vreeken blijkbaar niet erg hard. Hij had ze vorig jaar vanwege een grote oogst bij een kweker al in de aanbieding gedaan.. en gisteren zag ik nog twee bakken liggen met zowel de gestekelde als de naakte versie. Die naakte versie wordt moeilijk rijp in ons klimaat, ookal groeit en rankt die ook als kool (vorig jaar ervaren). Die naakte zie je ook wel bij Chinese toko's (onder de naam Labusan) maar de gestekelde ben ik nog niet tegengekomen (anders dan bij Vreeken).

 

Afrikaanse Aubergine: genoteerd. Je krijgt wat zaden (2016) van mij.

 

Marketmore heb ik zelf vorige week gezaaid (beetje vroeg) dus bedankt. En ik heb mij gisteren bij Vreeken dus getrakteerd met een topras parthogenocarpe F1 komkommer omdat mijn kas wel groot is maar qua bestuiving een beetje genegeerd wordt.

 

Ik reageer morgen wel op de rest van je aanbod (moet ze even googlen)... komen wij wel uit! Teel jij die Armeense lange meter komkommer buiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Vinc, heb je nog Precoce de Dalmatie? Ik heb wel interesse in

 

Heb er twee stekken van maar die ogen nog al doods............................................. Van Osborns Prolific heb ik naast t exemplaar voor Wortel er nog wel eentje die het doet. Interesse?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Vincent,

De Armeense meloenkokommer heb ik nog geen ervaring mee, denk voor de kas. De chayote heb ik nog wel belangstelling voor..maar houd je op de hoogte mocht die vanmij alsnog goed gaan. Heb ev nog la diva komkommer, heb maar een paar zaden..maar je mag een paar hebben als je wilt.

 

Groetjes Claudia

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...