Geplaatst: 14 juli 201114 j Af en toe zie ik ze in de groententuin. Las eerder op dit forum over het kopen van larven. Best prijzig, vooral omdat je geen garantie hebt dat ze in je tuin blijven. Wat kun je doen om het de LHB naar de zin te maken? Er zijn van die kastjes te koop, heeft zoiets nut? Waar hang je die op?
Geplaatst: 14 juli 201114 j Niet goedkoop maar je hoeft ze niet op te hangen!http://www.tuinadvies.be/shop/product.php?id=133 Je kunt ook zelf iets knutselen (aankomende winter) om ze te houden. We hebben hier een eigen topic erover:https://www.moestuinforum.nl/topic/408-insecten-hotel/ Good things come in small packages
Geplaatst: 14 juli 201114 j Auteur Ok ga eens in het insecten hotel topic snuffelen, had het niet gevonden met zoeken.
Geplaatst: 14 juli 201114 j denk zeker wel dat het nut van insekten kasten er is , ik zie veel beestjes daarbij rommelen.wel zou ik beetje plekje zoeken bv in de buurt van iets bloeiend zoals kruiden en als je na een paar weekjes geen insdekten erbij ziet verplaats ik zelf de kast, beetje luw plekje lijkt mij ook belangrijk, niet dat wind er recht opstaat.Lieveheersbeestjes kastjes zijn net vogelhuisjes met spleten ivpv rond invlieggat heel simpel, als je deze in een boom hangt tussen de bladeren vinden ze van zelf.Je kunt ook op een vogelhuis invlieggat een plaatje timmeren met sleuven erin, ben je simpel klaar en vogelhuisjes zijn goedkoper meer keus dan lieveheersbeeestenkasjes. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 11 september 201114 j Auteur Gisteren lang in de tuin gewerkt en zag veel lieveheersbeestjes. Om ze te vriend te houden, het volgende gezocht, gevonden, gekopieerd en geplakt via google: - Lieveheersbeestjes zijn bijzonder nuttig. Ze eten makkelijk 100 bladluizen per dag en sommige (van de 60 verschillende soorten) lusten zelfs schildluizen en spint. De diertjes leven niet lang; hun gemiddelde levensduur bedraagt 1 jaar. In een zachte winter zijn hun overlevingskansen groot maar tijdens een strenge winter sterven zowat 90% van de tweestippelige lieveheersbeestjes - de meest voorkomende soort in ons land.- De mens kan de lieveheersbeestjes een handje helpen om goed door de winter te komen. In de handel is bijvoorbeeld een speciale vorstbestendige pot van keramiek verkrijgbaar. Zo'n potje is een veilige en droge behuizing. Als we belangstellenden mogen adviseren: zet het huisje op een stok (maximaal vijftig centimeter hoog) naast een plant met bladluis (de beestjes doen zich graag tegoed aan bladluizen). Snij wat takjes en bladeren van de plant met bladluis af. Plaats deze samen met enkele lieveheersbeestjes in de pot.- Vanaf oktober gaan ze op zoek naar een vorstvrije, beschutte plek om er met z'n allen in groep te overwinteren. Dat kan een hoop bladeren zijn of een vermolmde boomstronk; inheemse lieveheersbeestjes kunnen goed tegen de kou en komen niet zo vaak onze huizen binnen.- Duizendblad, achillea millefolium, trekt lieveheersbeestjes aan.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.