Jump to content

Kruisbessen aalbessen struik

Hasse

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Drie jaar geleden heb ik vier bessenstruiken geplant. Rode aalbes, witte aalbes, witte kruisbes en rode kruisbes.

De struikjes zijn niet groot, eigenlijk niet of nauwelijks gegroeid (45 cm) en hebben nog geen vruchten gedragen. Ze zijn ook zeker niet dood, en lopen nu voorzichtig uit. Maar ze staan nog niet in blad. Is dit niet veel te laat? Had ik niet al eerder bessen moeten hebben?

Vandaag heb ik onkruid verwijderd (er stond niet veel) compost rondom de struikjes gedaan en water gegeven.

Wat gaat er fout? Heeft iemand tips voor mijn zielige struikjes?

De bessen en de kruisbessen komen nu net in het blad ja, dat klopt wel hoor, dat is niet speciaal laat. Zwarte bes is net ff wat eerder, maar mijn rode bessen komen nu net uit.

3 of 4 jaar oud en nog geen vruchten ( vorig jaar dan he ? dit jaar weet je nog niet ) is niet heel erg alarmerend hoor.

Je hebt vast wel een foto. Kan eigenlijk niet zo heel veel mis zijn, tenzij je ze op een plek gezet hebt waar nul zon komt, dat is wat minder. Denk eigenlijk dat je dit jaar wel je eerste vruchten zal zien.