Maverick1974 Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Vorig jaar heb ik voor het eerst aardbeien gekweekt met succes. De aardbeien komen nu terug in bloei maar vandaag bemerk ik dat er kleine beestjes onder de bloemen zitten en enkele bloemen hangen opgedroogd naar beneden, wie kan mij helpen welk insect dit is en wat er tegen te doen!Ik heb geprobeerd een foto te maken van de kleine bruine insecten.Alvast dank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Die beestjes zien er uit als luizen, maar ze zijn moeilijk te zien op de foto.Dat de bloemknoppen gaan hangen kan komen door de aardbeibloesemkever. (3x woordwaarde) Je ziet dan een klein zwart puntje op het steeltje van de bloemknop net onder de bloemknop, wel even goed kijken! Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts