Jump to content

Hoe hoog kan een muntplant worden en zijn ze te stekken

robbert

Recommended Posts

Ik ben bezig met munt kweken

Hoe hoog kunnen ze worden?

Als ik een munt steel afknip en ik zet het in een glas water tot er wortels aan komen en terug in nieuwe aarde stop werkt dat?

Groetjes robbert

Edited by Guest

• 2 weeks later...

Bij mij heeft de munt het niet gedaan, maar of dat komt omdat het een gejat stekkie was dat ik in de tuinen van Mies Ruys heb afgeplukt, weet ik niet. Meestal gedijt gestolen goed wel, maar bij mij dus niet. Ik ben dus nog steeds op zoek naar Munt, al is het alleen maar voor mijn dochter die een verwoed (munt)theedrinkster is.

• 8 months later...

Er zijn zoveel soorten (600+) munt dat determinatie bijna onmogelijk is... Tenzij je een muntsoort hebt met een duidelijke (anders dan "gewone" munt) smaak. Bijvoorbeeld dropmunt, appelmunt of citroenmunt. Of natuurlijk een met een duidelijk ander uiterlijk, bijvoorbeeld witte munt ofzo...

Meest verkochte munt in tuincentra is volgens mij gewoon Mentha spicata. Maar zolang het lekker smaakt in je thee of gerechten zou ik me er geen zorgen over maken!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Dat is inderdaad Mentha Spicata (en zo te zien staat hij nog niet zo lang uitgeplant?). De klassieker die je nagenoeg in elke grootwarenhuisketen vindt.

Munt vermeerderen gaat, vind ik, makkelijkst door de wortels te scheuren. Elk stukje met een wortelknoopje (rhizoom) maakt kans om een nieuwe plant te worden.

Veel makkelijker om vermeerderen dan munt ga je niet zo snel vinden.....